Cresterea profitului net reflecta, printre altele, vanzarea cu 28,3 miliarde de franci elvetieni catre Novartis a participatie de 52% detinuta de grup la furnizorul american de produse pentru ingrijirea ochilor Alcon, potrivit Wall Street Journal.

Vanzarile au urcat anul trecut cu 1,9%, la 109,72 de miliarde de franci elvetieni. Daca sunt excluse efectele cursurilor de schimb valutar si ale achizitiilor, incasarile au crescut cu 6,2%.

Nestle anticipeaza pentru acest an un avans de 2,5-3 miliarde de franci elvetieni al costurilor materiilor prime. Anul trecut, aceste cheltuieli s-au cifrat la 30 de miliarde de franci elvetieni. Grupul intentioneaza sa acopere cresterea costurilor prin ridicarea preturilor, inovare si reducerea cheltuielilor.

Citeste si:

"Am spus mereu ca nu depindem doar de cresterea preturilor pentru a face fata scumpirii materiilor prime. Vor fi cresteri de preturi in acest an, dar vom lansa si initiative pentru reducerea cheltuielilor la nivelul productiei si aprovizionarii", a afirmat Jim Singh, directorul financiar al Nestle.

Pentru acest an, producatorul de alimente are ca obiectiv o crestere organica a vanzarilor de 5-6% si imbunatatirea marjei operationale.