Potrivit unui studiu realizat de Inventure Franchise Consulting, in prezent exista 380 de concepte de francize, insa doar 25% au 10 unitati in franciza, 50% avand minim 3.

“Franta este cea mai mare piata pe acest segment, valoarea generata de francize fiind de 55 miliarde de euro. In Romania cifra de afaceri cumulata a francizelor este de doar 2 miliarde de euro. Mai mult, 1,2% din PIB in Romania este generat de francize, in timp de in Franta ponderea este de 2,4%. Exista potential de dezvoltare, lucru care se va si intampla, piata urmand sa se dubleze in urmatorii 5 ani”, spune Paul Voicu.

Totodata, o treime din brandurile in franciza sunt autohtone, iar restul provin din SUA, Franta si Italia. Un exemplu oferit de Paul Voicu este Salad Box, business creat in 2013 de Dan Isai, care in prezent a ajuns la afaceri de 15 mil. euro, de la 1 mil. euro in momentul lansarii.

Un roman deschide restaurante cu salata in Algeria si Japonia

Un roman deschide restaurante cu salata in Algeria si Japonia

“Cam toti antreprenorii romani s-au gandit la franciza, problema este cum facem lucrurile. Am o afacere de succes si vreau sa o francizez. Trebuie depus un efort pentru pregatirea in prealabil pentru iesirea in piata. Antreprenorii trebuie sa aiba un model de business scalabil si care si-a dovedit succesul”, crede Voicu.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu