Pe plan local, piata de servicii de medicina estetica nu a fost afectata de recesiune ci, din contra, numarul de pacienti a crescut semnificativ in aceasta perioada, spune medicul Morad Iancu, proprietarul clinicii Luxury Aesthetics, cu sedii in Bucuresti, Constanta si Tel Aviv (Israel).

"Romanii apreciaza din ce in ce mai mult tratamentele estetice; unii au renuntat la vacante prelungite sau la achizitii de bunuri de lux, pe fondul crizei economice, insa nu si-au refuzat interventii care sa le imbunatateasca aspectul fizic", afirma Iancu.

Clientul care apeleaza la servicii de estetica medicala are peste 28 de ani, studii superioare, venituri medii sau peste media pietei. In plus, pacientul tipic care apeleaza la astfel de servicii are un job care implica contactul cu alte persoane sau detine pozitii cheie in companiile in care lucreaza.

Printre cele mai solicitate servicii se numara tratamentele injectabile antirid cu botox, marirea si modelarea buzelor cu acid hialuronic sau prin metode permanente, modelarea pometilor cu grasime proprie (lipofiling) si tratamentul cearcanelor, conform doctorului Morad Iancu.

Clinica Luxury Aesthetics ofera si alte servicii, de la marirea si modelarea sanilor fara operatie, pana la rinoplastie prin metode non-chirurgicale sau terapii cu laser. Costurile variaza in functie de metoda aleasa si substantele folosite, iar acestea pot incepe de la 300 euro si ajunge si pana la 2.500 euro.

Media cheltuita per pacient pentru astfel de servicii medicale variaza in jurul sumei de 650 euro, in cadrul clinicii. Fluxul de pacienti noi se dubleaza inainte de perioada sarbatorilor sau inaintea sezonului estival, acestea fiind si cele mai aglomerate perioade din an.

In ultimii ani, conform lui Iancu, numarul pacientilor de sex masculin care apeleaza la servicii de medicina estetica a crescut semnificativ. Daca in urma cu 3-4 ani, unul din zece pacienti era de sex masculin, in prezent 30% dintre pacienti sunt barbati.

Valori care sa indice la cat se ridica piata de servicii de acest tip nu exista, potrivit fondatorului clinicii Luxury Aesthetics. Totusi, in comparatie cu alte tari europene, industria de servicii medicale estetice din Romania este inca la inceput, chiar daca cererea este in crestere, la nivelul tuturor categoriilor sociale.

Citeste si:

"Domeniul medicinei estetice pe plan local, in special aprecierea de care se bucura in ultima perioada tratamentele mini-invazive cu recuperare imediata, tinde sa evolueze continuu".

In 2010, veniturile clinicilor Luxury Aesthetics a crescut cu 25%, iar anul acesta se estimeaza o crestere de inca 20%, potrivit sefului clinicii, care a evitat sa ofere o cifra exacta care sa indice ce afaceri a inregistrat compania.

Cel mai mare numar de clienti ai clinicii provine din Capitala, fapt subliniat de indicatorii demografici, dar si de vechimea pe piata a cabinetului din Bucuresti. In 2010 a avut loc deschiderea sediului din Constanta, iar anul acesta urmeaza deschiderea unui alt cabinet in tara, dupa cum arata proprietarul Luxury Aesthetics.

"Paralel cu activitatea clinicii, in acest moment lucrez la extinderea activitatii si pe un alt segment de business. Analizand cererea la nivel de piata pentru servicii laser si IPL, am decis sa investesc intr-un centru de estetica care se va axa exclusiv pe epilare definitiva si remodelare corporala", a adaugat el.

Doctorul Morad Iancu este cetatean roman, nascut in Israel. El a obtinut o bursa de studii in Romania in cadrul Facultatii de Medicina Carol Davila din Bucuresti.

In facultate, pe parcursul stagiilor de pregatire, Iancu a ales sa se specializeze in chirurgie plastica-reconstructiva. Dupa sase ani de studiu, el a calatorit in Israel si apoi in Stale Unite, pentru a studia sub indrumarea unor specialisti in medicina estetica de renume international. Ulterior, a revenit in Romania, unde s-a format ca specialist in cadrul sectiei de Chirurgie Plastica a spitalului Grigore Alexandrescu.