Cu o idee buna poti face diferenta pe piata, este de parere Alexandru Consulea, proprietarul restaurantului Zexe, votat cel mai bun restaurant din Bucuresti in 2014, de specialistii de la Restrograf.ro. "Sa aiba o idee buna pentru a face diferenta pe piata. Odata ce o gaseste, sa dea mai multa importanta ideii bune decat investitiei financiare", a spus, pentru wall-street.ro, antreprenorul la un eveniment la care au fost premiate cele mai bune restaurante din Bucuresti, organizat de Restograf.ro.

Acestea sunt cele mai bune restaurante din Bucuresti

Acestea sunt cele mai bune restaurante din Bucuresti

Alti proprietari de restaurante sunt mai pesimisti si nu te incurajeaza sa ai o astfel de idee de afacere.

"Nu recomand deschiderea unui restaurant. Este inflatie mare, sunt prea multe restaurante", spune Cristina Stefanescu, managerul restaurantului Ancora, unde 20% din clienti sunt straini.

De aceeasi parere sunt si reprezentantii restaurantului Four Seasons. "Nu le-as recomanda intrucat mediul economic este foarte dificil, iar cu cel legislativ o sa aiba mult de infruntat. Lipseste forta de munca bine pregatita. Angajatii de calitate au plecat in strainatate", a spus managerul restaurantului.

In afara de varza murata si cartofi, totul vine din afara.

O alta nemultumire, subliniata de chef-ul Joseph Hadad, este legata de furnizori. "Suntem in 2015, iar furnizorii inca nu ajung la nivelul la care vrem noi. Toata marfa vine din Olanda, Maroc, India. In afara de varza murata si cartofi, totul vine din afara", spune bucatarul si proprietarul restaurantului Joseph by Joseph Hadad.

Citeste si:

Dar daca esti increzator si consideri ca lucrurile vor merge bine pentru ca stii sa faci treaba, atunci afla ca in voga sunt restaurantele cu numele proprietarului. "Sa faca un restaurant mic, nu unul de lux. Acum sunt in voga restaurantele mici, cu numele patronului, in care patronul gateste, restaurantele foarte informale, cu putine mese, cu rumegus pe jos si in care mananci studenteste. Sunt pentru orice tip de client, nu doar pentru tineri. Si poate fi deschis in orice zona, nu neaparat in centrul Bucurestiului", sunt recomandarile lui George Butunoiu, fondatorul Restograf.ro, site care publica recenzii despre restaurante.

Pe langa aceste sugestii, "zambetul este de departe lucrul care impresioneaza si fidelizeaza cel mai mult clientii", sustine Butunoiu.

El se declara "contra" restaurantelor care, atunci cand nu le iese asa cum trebuie un fel de mancare, spun ca nu mai au acel fel de mancare. In strainatate, sunt restaurante care, in acest caz, recunosc ca nu le-a iesit bine un fel de mancare si ii fac clientului o reducere de 10% daca acesta comanda respectivul fel de mancare. "Este foarte important cum arata restaurantul. Clientii romani sunt foarte atenti la cum arata locul, nu la mancare", mai spun George Butunoiu.

Reteta succesului, in meniuri scurte

Totusi, el recomanda ca meniurile sa nu fie foarte lungi si adauga ca patronii romani de restaurante au o obsesie foarte mare cu meniurile lungi, ceea ce nu se intampla in strainatate. "Daca treci de 40 de feluri, nu ai cum sa oferi numai produse proaspete. Unde sunt peste 100 de feluri, acolo vorbim de multe semipreparate, produse de la supermarket", a spus George Butunoiu.

El subliniaza ca din 400 de restaurante romanesti, cel mult 10 pot fi considerate cele mai bune si de recomandat turistilor straini. In schimb, din 30 de restaurante libaneze, gasesti 10 cele mai bune.