În Italia, locul de naștere ale unor dintre cele mai fascinante mașini sport din lume, era în discuție un proiect legislativ care ar interzice noilor șoferi să conducă o mașină cu peste 93 cai putere în primii trei ani de la obținerea permisului. Legea, care vine pentru a spori siguranța rutieră, are o bază în lumea reală, conform studiilor. CarVertical a a efectuat cercetări pe baza datelor din rapoartele de verificare a istoricului mașinilor uzate și a aflat că există o corelație între puterea medie a motorului unui vehicul și frecvența accidentelor.

Șoferii începători sunt sfătuiți, de obicei, să-și cumpere mașini ieftine cu motoare mici pentru a căpăta experiență de condus și pentru a evita accidentele. Statisticile Poliției Rutiere arată că tinerii provoacă în proporția cea mai mare accidente rutiere, dar o legislație precum cea care se dezbate în Italia nu există în România. Astfel, un tânăr de 18 ani poate pune mâna, din prima clipă când și-a obținut permisul, pe o mașină foarte puternică și rapidă.

La Audi, diferența în frecvența accidentelor între mașinile puțin puternice și cele cu putere mare este de aproape 10%. Sursă foto: Audi

Este adevărat că vehiculele puternice au sisteme de frânare mai avansate și o manevrabilitate mai bună, ceea ce le face mai ușor de condus, dar un picior mai „greu” te poate aduce ușor la o viteză mai mare de deplasare care necesită și reacții și o cunoștință a dinamicii mașinii mai bună - ceva ce nu vine peste noapte, ci doar după mai mult timp petrecut la volan.

Care este marca la care puterea motorului face cel mai mult diferența în frecvența accidentelor

În cadrul studiului carVertical, compania a examinat rapoarte care prezintă istoricul vehiculelor pentru 43 de mărci de mașini. În toate cazurile analizate, mașinile cu motoare mai puternice erau mai predispuse la accidente. Evident, vorbim de accidente cu șoferi de toate vârstele, dar ceea ce dorim să evidențiem că o combinație dintre un șofer tânăr (și, evident, neexperimentat) și o mașină cu mulți cai sub capotă poate fi un risc major în trafic.

Revenind la studiu, 46,4% dintre vehiculele Audi verificate pe carVertical cu puterea motorului de până la 100 kW (134 cai putere) au avut înregistrări de daune, în timp ce rata în rândul modelelor de peste 400 kW (536 cai putere) a fost mai mare – 55,6%. Tendințe similare au fost observate și la mașinile Volkswagen unde 42,6% dintre modelele cu motoare de până la 100 kW au fost avariate, față de 48,9% la motoarele de 300-400 kW, se arată într-un comunicat.

Bentley are, în medie, mașinile cu motoarele cele mai puternice dintre cele studiate. Sursă foto: Bentley

În plus, 1 din 3 mașini Renault (36,3%) echipate cu cele mai mici motoare a suferit un accident minor sau major. Procentajul mașinilor avariate a fost mai mare în rândul vehiculelor care aveau 300-400 kW sub capotă – 42,9%. O situație similară e și la Ford, 45% dintre vehiculele Ovalului Albastru cu motoare de până la 100 kW au avut înregistrări de daune și 55% dintre cele cu motoare de peste 400 kW.

Toyota este una dintre mărcile la care fluctuațiile sunt minore: 36% dintre modelele cu motoare mici au fost avariate, față de 39,5% dintre mașinile cu motoare de 200-300kW. Cu toate acestea, Toyota nu are modele echipate cu motoare de peste 400 kW, ceea ce ar fi putut duce la rate de daune mai mari. BMW s-a remarcat dintre toate mărcile de vehicule analizate în cercetare: 60,3% dintre mașinile cu motoare de până la 100 kW au fost avariate, față de 68,6% dintre vehiculele cu o putere mai mare de 400 kW.

Care sunt mărcile cu cele mai puternice mașini de pe piață

Dintre toate mărcile de vehicule verificate pe carVertical, Bentley a avut cea mai mare putere medie a motorului – 415 kW sau 564 CP. Producătorul de mașini de lux este urmat de Maserati (268 kW/364 CP), Cadillac (264 kW/359 CP), Tesla (263 kW/358 CP) și Porsche (257 kW/349 CP).

În cazul modelelor BMW, există o diferență mai mare între procentul de accidente la mașinile puternice față de cele cu cai puțini. Sursă foto: BMW

„Deși toate vehiculele trebuie să respecte regulile de circulație, se pare că mașinile mai puternice ignoră limitele de viteză, iar șoferii lor își asumă riscuri mai mari. Nu există nici măcar o singură marcă auto pentru care vehiculele mai puțin puternice să fie mai predispuse la accidente”, spune Matas Buzelis, expert în automobile și directorul departamentului de comunicații al carVertical. Potrivit lui Buzelis, existența accidentelor grave în istoricul unei mașini poate fi un semnal de alarmă pentru cumpărători. Prin urmare, este important să consultați un mecanic profesionist și să aflați dacă daunele suferite de o mașină îi pot afecta pe termen lung fiabilitatea.

În timp ce cercetarea a arătat că cumpărătorii de vehicule second hand preferă să verifice istoricul mașinilor care au motoare mai puternice și mașinile mici cu motoare mai puțin puternice sunt inspectate pe carVertical. Mașinile Smart au cea mai mică putere medie a motorului – 59 kW sau 80 CP. La mică distanță se află și Dacia (72 kW/98 CP), Lancia (77 kW/105 CP), Fiat (83 kW/113 CP) și Suzuki (87 kW/118 CP).

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri