Sezonul sarbatorilor din acest an se anunta a fi marcat de lupta dintre cele mai bune oferte si discount-uri ale marilor lanturi de magazine din lume.

Chiar daca in ultimele doua luni retailerii au asaltat cumparatorii cu reduceri considerabile de preturi, magazinele marilor brand-uri, cu o activitate ce se intinde pe o perioada de timp mai mare de un an, au raportat rezultate negative.

Astfel, cu doar cateva saptamani inainte de inceperea perioadei de cumparaturi pentru sarbatori, retailerii se pregatesc pentru ceea ce se anunta a fi unul dintre cele mai slabe sezoane din ultimele decenii.

Acest fenomen transforma magazinele universale de lux in outlet-uri ale marciilor comercializate, iar magazinele cu produse de larg consum, in centre care apeleaza in mod frecvent la discount-uri.

Asadar, la Saks Fifth Avenue, unde vanzarile au scazut cu 16,6 la suta in luna octombrie fata de aceeasi perioada a anului trecut, o pereche de cizme Christian Louboutin, care valoreau 800 euro, pot fi cumparate acum in schimbul sumei de 490 euro.

Acesta este si cazul magazinelor brand-ului Old Navy, unde vanzarile au scazut cu 20 la suta in luna octombrie. De asemenea, manusile de iarna si fularele s-au vandul la pretul de un dolar in ultimele saptamani.

Citeste si:

“ Nu am mai intalnit o situatie de acest gen pana acum. Lupta este crancena, iar retailerii sunt intr-adevar speriati”, declara Jennifer Black, analist al pietei de retail, care activeaza in domeniu de aproape 30 de ani.

Magazinele universale au fost cele mai afectate in ultima luna, cu o scadere medie a vanzarilor de 12,8 la suta. In consecinta, retaileri precum J.C. Penney apeleaza la masuri tot mai drastice pentru a-si depasi concurentii si a atrage atentia consumatorilor. Astfel, in conditiile in care vanzarile au scazut cu 13 la suta, cei de la Penney au inceput campania "The Biggest Sale of Them All", reducand preturile anumitor produse cu pana la 60 la suta.

O strategie similara a fost adoptata si de Neiman Marcus, dupa ce s-au confruntat cu o scadere de 27 la suta a vanzarilor in luna octombrie. In cadrul campaniei "First Call Sale", ei vand produse recent lansate pe piata, care nu au preturi reduse in mod obisnuit, cu o reducere de pana la 40 la suta.

Magazinele care comercializeaza produse vestimentare ocupa locul doi in topul celor mai afectate in urma crizei financiare mondiale. In consecinta, acestea apeleaza in fiecare zi la oferte speciale pentru a-si atrage clientii.

De exemplu, cei de la American Eagle Outfitters, care s-au confruntat cu scaderi ale vanzarilor de 12 la suta in luna octombrie fata de aceeasi luna a anului trecut, au introdus in magazine oportunitatea de a cumpara al doilea produs la jumatate din pret.

De asemenea, dupa ce s-a observat o scadere de 10 la suta a vanzarilor in luna octombrie fata de anul trecut, fiecare produs Victoria's Secret se vinde acum la un pret cu 25 la suta mai mic.