Dupa ce cladirile si drumurile au fost puternic afectate de cutremur, au avut loc caderi de electricitate iar retelele de telefonie mobila functionau doar intermitent, nenumarati oameni din Japonia si din lume, precum si serviciile de urgenta, au apelat la Twitter si la Facebook.

Cuvantul “cutremur” a avut o frecventa de 19.360 de tweeturi pe ora atunci cand a avut loc cutremurul si a ajuns la un varf de 35.430 de postari pe Twitter in jurul orei cand s-au trezit oamenii din Statele Unite, potrivit thedrum.co.uk. Pana la finalul zilei de 11 martie au fost postate 246.075 de tweeturi care contineau cuvantul “cutremur”.

Google a publicat informatii si unelte pe pagina sa Google Crisis Response, la fel cum a facut si in cazul Haiti. Dupa ce Crucea Rosie nu a mai fost capabila sa primeasca cereri de a localiza familii in Japonia, Google si-a setat pagina People Finder, unde oricine putea introduce numele persoanei pe care o cauta.

Citeste si:

In cea mai mare parte a ultimelor zile, 9 din 10 trending topics de pe Twitter – printre care #prayforjapan, #tsunami sau #japan – aveau legatura cu cutremurul din Japonia.

Organizatiile de ajutorare au folosit Twitter pentru a posta informatii care variau de la linii telefonice de urgenta pentru cei care nu vorbesc limba japoneza pana la locatiile adaposturilor.

Pe Facebook, oamenii au postat ganduri si rugaciuni pentru cei din Japonia si si-au tinut la curent prietenii si familia despre unde se aflau si ce faceau. Au aparut pagini pe Facebook, precum Japan Earthquake, care a adunat 3.000 de fani in 12 ore.