“RAC reprezinta in acelasi timp interesele agentiilor de media, dar si pe cele ale societatilor de televiziune, iar partenerii sai sunt, pe de o parte, CNA, si, pe de alta parte, Ministerul de Finante (Directia Generala Ajutor de Stat, Practici Neloiale si Preturi Reglementate). In acest context, nu putem decat sa sustinem demersurile colegilor si organizatiilor din industria de advertising, insa obiectul nostru de activitate se limiteaza la autoreglementare si eventual coreglementare. O Ordonanta de Urgenta aplica o strategie de reglementare, ceea ce depaseste limitele RAC”, explica Cociasu.

Ea adauga ca dupa publicarea Ordonantei de Urgenta a luat legatura cu reprezentantii International Advertising Association Romania (IAA) si ai Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), "pentru a-i asigura de sustinerea RAC, in masura in care organizatia se poate implica intr-un asemenea demers".

“RAC include si agentii de media, de aceea sustinem toate demersurile organizatiilor colege (UAPR la nivel national si IAA la nivel international) dar repet: obiectul nostru de activitate se rezuma la autoreglementare”, mai spune presedintele RAC.

Citeste si:

Consiliului Roman pentru Publicitate este format din 58 de membri: companii, agentii de publicitate, media si asociatii profesionale.

Potrivit noii legi
, "orice achizitionare de spatiu publicitar televizat nu poate fi facuta de un intermediar decat in numele si pe seama beneficiarului final al publicitatii televizate", iar orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate, prezentate de acesti intermediari, vor fi "in mod obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul".

Dupa publicarea OUG in Monitorul Oficial pe 13 aprilie, au reactionat atat oficialii IAA cat si cei ai UAPR, acestia sustinand ca vor apela la toate caile de atac pentru a opri adoptarea noii legi de catre Parlament. De asemenea, UAPR vrea sa informeze Comisia Europeana si sa solicite comisarului european pentru justitie Viviane Reding, un punct de vedere oficial in legatura cu acest caz.

IAA: Este foarte grava publicarea in MO a noii Legi a Audiovizualulu

IAA: Este foarte grava publicarea in MO a noii Legi a Audiovizualulu