Membrii CNA au respins propunerea facuta de presedintele Consiliului, Laura Georgescu, ca publicitatea TV sa fie "la vedere", iar televiziunile sa posteze pe ecran un cronometru care sa cuantifice minutele de publicitate, scrie Mediafax.
Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a analizat, in sedinta de joi, un proiect de Decizie privind cronometrarea si afisarea duratei de difuzare a publicitatii. Acest proiect a fost initiativa presedintelui CNA, Laura Georgescu, care insa nu l-a mai sustinut in urma observatiilor facute in sedinta de joi de unii membri ai Consiliului - Cristina Trepcea, Christian Mititelu, Rasvan Popescu si Lorand Turos.

Proiectul a fost elaborat avand in vedere dispozitiile referitoare la difuzarea publicitatii audiovizuale prevazute in directiva 2010/13/UE a Parlamentului European si a Directivei serviciilor mass-media audiovizuale.

Potrivit articolului 35, alineatul 1 din Legea audiovizualului, "Proportia de spoturi publicitare televizate si spoturi de teleshopping dintr-un interval de o ora nu poate depasi 20%, respectiv 12 minute; in cazul televiziunii publice, durata acestora nu poate depasi 8 minute din timpul oricarei ore date". In calculul duratei publicitatii nu intra durata de difuzare a anunturilor de autopromovare a radiodifuzorului in legatura cu propriile sale programe si cu produsele auxiliare derivate direct din acestea, a anunturilor de sponsorizare si a plasarilor de produse.

Proiectul de Decizie prevedea ca "Radiodifuzorii au obligatia ca pe intreaga durata de difuzare a publicitatii televizate sa afiseze pe ecran cronometrarea in mod descrescator a timpului dedicat spoturilor publicitare televizate si spoturilor de teleshoping-urilor astfel incat pentru fiecare ora de emisie, incepand cu minutul 00 si incheind cu minutul 59, durata dedicata acestor spoturi sa nu depaseasca 12 minute pentru posturile comerciale, respectiv opt minute pentru posturile publice. In cadrul fiecarei ore de emisie cronometrarea publicitatii va incepe odata cu difuzarea primului spot publicitar sau de teleshoping prin afisarea minutului 12, pentru posturile comerciale, respectiv a minutului opt pentru posturile publice si va continua cu urmatoarele spoturi, indiferent daca acestea sunt prezentate in calup publicitar sau izolat. Dispozitiile prezente nu se aplica anunturilor de autopromovare a radiodifuzorului in legaturile cu propriile sale programe si cu produsele auxiliare derivate direct din acestea, anunturilor de sponsorizare si plasarilor de produse, precum si copertilor publicitare. Dimensiunea semnului de cronometrare va fi de minimum 30 de puncte in format SD, definitie standard, respectiv 60 in format HD, inalta definitie".

Laura Georgescu si-a motivat inca din sedinta din 14 mai initiativa elaborarii acestui proiect de Decizie. Laura Georgescu a spus atunci ca CNA primeste saptamanal 25-30 de sesizari cu privire la minutele de publicitate difuzate in timpul programelor de televiziune. Astfel, ea a propus acest proiect de decizie prin care publicitatea TV sa fie "la vedere".

In urma votului, proiectul a fost respins. Opt membri ai CNA (Radu Calin Cristea, Rasvan Popescu, Cristina Trepcea, Christian Mititelu, Laura Georgescu, Viorel Vasile Buda, Lorand Turos si Florin Gabrea) au votat "impotriva" proiectului, iar unul (Narcisa Iorga) a votat "pentru".

Monica Gubernat nu a votat nici pentru, nici impotriva. "Daca acest text ar fi fost o recomandare, as fi votat-o", a spus Gubernat.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri