Bugetul de marketing al diviziei Vans pentru acest an a fost aproape similar cu cel din 2012, insa managerul nu a precizat care este valoarea acestuia.

"Comparativ cu inceputul anului 2008, bugetul de marketing al diviziei Mercedes-Benz Vans este usor redus, tinand cont ca 2008 a fost anul declansarii crizei economice si destabilizarii situatiei vanzarilor de pe piata de autovehicule comerciale usoare. Schimbarea, in cazul nostru, a insemnat orientarea cu preponderenta catre mediul online si targetarea directa a clientilor sau potentialilor clienti prin diferite actiuni de marketing, aducandu-i mai aproape de produsele si serviciile pe care le oferim. De asemenea accentul s-a mutat de pe mediile clasice catre evenimente si actiuni in care clientii si potentialii clienti sau jurnalistii au putut testa autovehiculele noastre", a mai spus Lemnaru.

In general, in cadrul Mercedes-Benz Romania, bugetul alocat fiecarei divizii se calculeaza in functie de obiectivele de vanzari stabilite si de marile lansari programate pentru acel an.

Anul acesta cea mai mare investitie a fost facuta in noul autovehicul comercial usor Sprinter. Modelul Sprinter este si cel care a inregistrat cele mai mari vanzari in primele sase luni ale anului pe piata locala, conform datelor oferite de Ioana Lemnaru.

Brandul auto cel mai vizibil

De asemenea, divizia Mercedes-Benz Vans din Romania ocupa primul loc la vanzari in Europa, potrivit aceluiasi oficial al companiei.

Citeste si:

"Ca parte a grupului Daimler, Mercedes-Benz Romania utilizeaza aceleasi strategii de comunicare pe care le folosesc si celelalte tari, urmarind directiile de promovare impuse la nivel international. Astfel, avand la baza o serie de strategii si informatii pe care ni le furnizeaza responsabilii de comunicare Daimler, avem posibilitatea de a pune in practica o serie de concepte si idei de promovare agreate pentru intregul grup. Insa, in functie de specificul fiecarei piete si de caracteristicile locale ale fiecarei tari, adoptam si adaptam acele idei pe care le consideram potrivite publicului nostru tinta si pietei locale de comunicare. Desigur, avem o mare libertate pe plan local, fiind incurajati sa creem concepte originale sau inovatii in comunicare, ce pot deveni cazuri de <<best practice>> in intreaga retea Daimler", afirma Lemnaru.

Mercedes-Benz a fost brandul cel mai vizibil in Romania de la inceputul anului si pana la finalul lui octombrie, atat prin materiale jurnalistice, cat si prin publicitate, conform unei analize a companiei de monitorizare Mediatrust Romania. Astfel, Mercedes a avut 1.802 de materiale in presa scrisa si pe televiziun, BMW a numarat 1.692 de materiale, iar Audi a avut 1.042 de materiale.

Tot in perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2013, Mercedes a fost brandul cu cele mai multe reclame inregistrate – 2.953, acestea valorand la rate card (bugete brute, fara discount) peste cinci milioane de euro.