Reactia Emei Prisca vine dupa ce Carrefour Romania a chemat ieri la un eveniment 85 de agentii de creatie si digital pentru un pitch in care sa isi gaseasca un nou partener de comunicare. Numarul este unul foarte mare, majoritatea companiilor selectand de obicei dintre 5-6 agentii, cel mult zece.

Mai jos scrisoarea deschisa a Emei Prisca:

In atentia domnului Jean-Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour Romania

Domnule Dernoncourt,

Va scriu in numele Art Directors Club Romania, asociatia profesionala a oamenilor de creatie din industria de advertising, care intruneste 37 de directori de creatie romani de la cele mai prestigioase agentii de publicitate. Art Directors Club Romania este parte a Art Directors Club Europe si partenera D&AD UK.

Romania este penultima forta economica a Uniunii Europene, dar ocupa locul 11 in topul creativitatii europene, conform Eurobest, cel mai mare festival european de creatie publicitara.
Agentii din Romania au fost desemnate de patru ori “Agentia Noii Europe” in cadrul festivalului de creatie regional Golden Drum, perfomanta care desemneaza Romania drept tara cu cea mai creativa creatie publicitara din Europa Centrala si de Est.

Citeste si:

De asemenea, creativii romani sunt cei care au dezvoltat si dezvolta concepte si executii la nivel regional pentru clienti si branduri de prestigiu precum Procter&Gamble, Renault si Coca-Cola.
Va ofer aceste informatii ca sa intelegeti ca industria de advertising din Romania - ca produs strategico-creativ si ca practici face parte din elita europeana. Ca sa intelegeti ca initiativa Carrefour Romania de a invita la o licitatie de strategie si creativitate publicitara, 85 de agentii vadeste o lipsa crasa de profesionalism, contrastanta cu dezvoltarea mentalitatilor industriei noastre si este totodata o ofensa adusa tuturor membrilor industriei de advertising.

Suntem in profund acord cu opinia domnului Jerome Bedier, Secretar general si Deputy CEO Carrefour Worldwide care sublinia ca pozitia de lider a Carrefour in categoria retail inseamna nu doar cea mai mare cifra de afaceri, ci si responsabilitati fata de toti stakeholderii companiei Carrefour, printre care suntem si noi, partenerii de comunicare.

Pentru ca aveti background de CFO, iar cifrele va ajuta, poate, sa intelegeti mai bine o situatie, Carrefour Romania a cheltuit pe 27 mai, fara urma de responsabilitate, 40.000 de euro din banii agentiilor: 200 top seniors X 2 ore X 100 euro (average)/ h.
Va ofer posibilitatea sa aratati ca regretati consecintele maligne ale initiativei Carrefour Romania si va invit sa donati cei 40.000 de euro, Scolii ADC*RO, care de sapte ani pregateste oameni de creatie si unde membrii ADC Romania lucreaza pro bono si Scolii IAA, care educa viitorii oameni de strategie si de client service.

Va multumesc pentru atentie,

Ema Prisca
Presedinte ADC Romania