“Anul trecut a fost unul foarte bun in care am pus accentul pe consultanta. Am avut un an cu tot mai multi clienti pe termen lung, la care am adaugat proiecte punctuale. In final am inregistrat o rata de profit de profit mare si foarte sanatoasa, de 18%”, a explicat Ene.

Ea estimeaza ca rata profitabilitatii este in medie de 9-10% pe piata locala de relatii publice.

Astfel, compania, fondata in 2012, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 270.000 de euro si un profit de aproape 50.000 de euro. Anul trecut cifra de afaceri a fost mai mica fata de 2014, cand agentia a raportat un business de circa 330.000 de euro, scaderea fiind determinata de concentrarea pe servicii de consultanta si mai putin pe activitati care implica parti catre terti, cum sunt, de exemplu, organizarea de evenimente.

In 2015 au schimbat strategia

“Am schimbat strategia, am pus accentul pe consultanta si relatii publice si mai putin pe proiecte cu terti ceea ce a facut ca businesuul sa fie mult mai solid”, a adauga managerul Chapter 4 Communication.

Concentrarea pe servicii de consultanta face parte din strategia intregului grup GMP, business lansat in 1998 de antreprenorul Felix Tataru si din care face parte Chapter 4 Romania. Cea mai profitabila agentie a grupului este Point Public Affairs, compania de lobby si public affairs a grupului.

„Acest lucru arata ca serviciile de consultanta sunt mai bine apreciate si valorizate de clienti decat implementarea”, spunea in urma cu doua saptamani Felix Tataru in cadrul emisiunii Wall-Street 360.

Tataru: Directorul de achizitii, mai important decat cel de marketing

Tataru: Directorul de achizitii, mai important decat cel de marketing

GMP Group este format din sase agentii si a avut afaceri de circa 7 milioane de euro in 2015. Businessul cuprinde agentiile GMP Advertising (creatie), GMP PR (relatii publice), Webstyler (digital), Chapter 4 (relatii publice), Point Public Affairs (comunicare strategica si public affairs) si Go Studio (branding si design grafic). Grupul este unul dintre putinele de pe piata locala care nu include servicii de achizitie de spatiu publicitar, iar faptul ca nu exista servicii de intermediere de bugete media face ca rata de profit a grupului sa fie mai mare.

A doua tara in cadrul retelei Chapter 4

Chapter 4 Romania are sase angajati care gestioneaza clienti precum Ericsson, Gedeon Richter, Ixia, Life Care, Lavazza, Lufthansa & Austrian Airlines, DB Schenker Rail si Human Capital Solution. Intre cei mai vechi clienti se numara Ericsson, Gedeon Richter, Ixia, iar intre conturile adaugate anul trecut Life Care si Lavazza, un brand venit pe filiera intregii retele Chapter 4.

Grupul Chapter 4 este o retea de agentii de relatii publice lansata in 2009 cu birouri in Austria, Romania, Serbia, Ungaria, Bulgaria, Macedonia si Bosnia-Hertegovina. Reteaua este afiliat exclusiv pentru regiunea Europei Centrale si de Est a Burston-Marsteller, una dintre cele mai importante agentii de relatii publice si comunicare la nivel mondial.

Romania este a doua tara ca venituri in cadrul Chapter 4, dupa Austria. Dupa Romania, in topul tarilor generatoare de business pentru retea se afla Serbia.

2016, un an cu semne bune

“Am inceput anul in forta, 2016 are semne bune. Ne vom axa in continuare pe consultanta si pe clienti pe termen lung pentru ca este un lucru care ni se potriveste. Vrem sa mai crestem businessul, dar este putin prematur sa spun cum va fi anul acesta. Si ne dorim sa pastram aceasta profitabilitate sanatoasa”, explica Raluca Ene.

Una dintre tendinte observate de managerul Chapter 4 la acest inceput de an este cea de unificare a mai multor servicii de comunicare, dar si oferirea de continut in format video.

"Vedem un trend de a avea parteneri care sa integreze comunicarea interna si cea externa, de a avea parteneri care sa le ofere servicii din toate ariile comunicarii...deci, clientii vor sa aiba un singur punct de contact. Inainte, comunicarea interna era diferita de cea externa, insa, in ultimul timp, ajung sa aiba un numitor comun. Companiile nu mai pot comunica pe Facebook doar pentru un public extern pentru ca acolo sunt si angajatii, publicul intern. De asemenea, a crescut ponderea continutului video in comunicare. Vrem mai putina informatie scrisa pentru ca noi, ca societate, ne-am schimbat si nu mai facem fata unei cantitatii atat de mari de date", afirma Ene.

Chapter 4 Communication este detinuta de Chapter 4 Communication Consulting (30%), Ioana Manoiu (17%) si Felix Tataru (53%), conform Registrului Comertului.