"Structura care a functionat bine in urma cu cinci ani este deja invechita si nu mai poate raspunde nevoilor noastre", a declarat marti Tom Bernardin, presedintele si seful-executiv al Leo Burnett Worldwide, citat de Reuters.

Agentia, care gestioneaza conturi precum McDonald's Corp. si Kellog Co., a anuntat deasemenea intentia de a uni diviziile care functioneaza in zone geografice diferite, dar care se dezvolta in mod similar. Agentia a spus ca prefera sa adopte aceasta metoda, in loc sa creeze divizii separate, cum facea pana acum.

"Aceasta reorganizare ne va permite sa oferim in mod direct solutii si sa facem investitii acolo unde este nevoie", a spus Bernardin. "in acest fel, vom putea creste business-ul nostru si al clientilor din portofoliu", a adaugat el, potrivit NewsIn.

Seful de la Leo Burnett a precizat ca provocarile pe care le intampina agentia in tari cu economie dezvoltata precum SUA, Anglia sau Franta sunt diferite de provocarile unor tari cu economie emergenta precum India, Orientul Mijlociu si estul Europei.

Citeste si:

Pentru a simplifica functionarea agentiilor Burnett si Arc sub forma unui parteneriat mai strans, directorii diviziilor locale care au condus una dintre aceste agentii, vor avea o responsabilitate dubla. Astfel, Rich Stoddart, fostul presedinte Leo Burnett SUA, si Carlos Ortiz, fostul presedinte al diviziei Burnett din America Latina, vor fi co-presedinti al Leo Burnett in America de Nord si se vor ocupa de asemenea si de Arc. Iar Marc Landsberg, presedintele Arc Worldwide, va parasi compania la inceputul anului 2007.

Leo Burnett si Arc au functionat impreuna in Asia si Europa, unde au castigat contul Barclay, in valoare de 20 de milioane de dolari. Publicis, compania franceza care detine agentii precum Leo Burnett, Publicis si Saatchi&Saatchi, a intampinat anumite dificultati din cauza unor probleme legate conducere si a unor clienti importanti. De pilda, in cursul acestui an, divizia Leo Burnett Chicago, una dintre cele mai importante din retea, a pierdut clientul GeneralMotors' Cadilac, pe care agentia il avea de mult timp in portofoliu.

In Romania, Leo Burnett & Target este detinuta minoritar de grupul Publicis si se numara printre cele mai mari agentii de publicitate din tara. Compania detine cienti precum Altex, Interbrew (Bergenbier), Cris-Tim, QAB (Prigat) sau Philip Morris. Leo Burnett & Target a avut in 2005 o cifra de afaceri de aproximativ 12,7 milioane de euro si un profit net de circa 485.000 de euro, potrivit Ministerului de Finante.

Grupul Leo Burnett Romania, din care face parte si agentia de publicitate Leo Burnett & Target, si-a restructurat la randul sau operatiunile in ultima perioada, prin infiintarea unor noi divizii in grup si intarirea garniturii de management.