Pentru aproximativ 30% dintre respondenti activitatile de relatii publice sunt asimilate planului de marketing, in timp ce 38% dintre acestia considera ca activitatile de PR reprezinta o parte a planului general de afaceri.
De asemenea, studiul arata ca in aproape 63% din situatii decizia de contractare a unei agentii de relatii publice revine managementului de varf.
Potrivit datelor furnizate de CCRP, doar aproximativ 35% din companiile intervievate au compartimente distincte de relatii publice, iar in aproape 53% din cazuri activitatile de relatii publice intra in atributiile departamentului de marketing. Studiul mai arata ca aproape 35% din companii folosesc comunicarea corporativa, iar 13,7% folosesc doar comunicarea de marketing.
Reprezentantii Clubului Companiilor de Relatii Publice spun, in interpretarea datelor cercetarii, ca sumele folosite pentru dezvoltarea serviciilor de relatii publice nu ofera o imagine corecta a bugetelor alocate PR-ului. Acest lucru se intampla pentru ca in studiu nu au fost precizate activitatile pe care o companie le intreprinde si care pot fi definite ca activitati de PR.
Cercetarea a fost realizata de Clubul Companiilor de Relatii Publice si de compania Daedalus Consulting in perioada noiembrie 2006 - ianuarie 2007. Datele au fost colectate prin interviuri telefonice realizate cu cei mai importanti 200 de investitori si de advertiseri din Romania.
Clubul Companiilor de Relatii Publice (CCRP) este o asociatie non-profit, infiintata in 2003. CCRP reuneste zece companii de relatii publice din Romania: 2activePR, DC Communication, Free Communication, Image Promotion, Millenium Communication, Ogilvy PR Worldwide, Perfect Ltd., PRAIS Corporate Communication, Premium Communication si The Practice.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: