McDonald's a decis, in 2006, sa incalce conventia potrivit careia fiecare retea de fast-food-uri vindea doar bauturile racoritoare de la una dintre companiile producatoare. Proiectul-pilot, demarat anul trecut in orasele texane Bryan si College Station si in Kansas, si prin care clientii McDonald's puteau alege intre produsele Coca-Cola si Pepsi, va fi extins in aceasta vara la nivel national, potrivit publicatiei AdAge.com.

Rezultatele proiectului-pilot au fost foarte bune, motiv pentru care McDonald's a fost convins sa extinda aceasta idee si pe alte piete cu o campanie de promovare programata pentru aceasta vara. McDonald's evita, in paralel, un razboi al sucurilor pe baza de cola, distribuind in restaurante si alte bauturi racoritoare precum Mountain Dew, Gatorade Propel Fitness Water si Lipton Tea.

The Coca-Cola Company controleaza 42,9% din vanzarile de sucuri pe canalele locale, urmata de PepsiCo cu 31,2% si de Cadbury Schweppes cu 14,9%, potrivit publicatiei Beverage Digest. The Coca-Cola Company controleaza 70% din vanzarile la dozator, ceea ce inseamna o treime din vanzarile locale si din profitul companiei in timp ce PepsiCo controleaza doar 20%.

Vanzarile de Coca-Cola prin restaurantele McDonald's reprezinta 10% din profiturile Coca-Cola in America de Nord.