Actori de renume, surprize din parte producatorilor si bugete record, toate acestea, specifice anului 2007 Hollywoodian. Trailere, promovari in ziare, spoturi TV sau alte canale media, printre care se numara si promovarea online a filmelor, parte de advertising care anul trecut a totalizat 225 milioane dolari.
La Hollywood, procentul bugetului de promovare pe Internet a filmelor a crescut semnificativ. La ora actuala, filmele produse in SUA sunt promovate in mai bine de 150 de tari din intreaga lume, iar programele televiziunilor americane sunt difuzate pe mai bine de 125 de piete internationale. Acest complex al industriei audio-vizuale este reprezentat global de MPA.

Studiourile Hollywood, au cheltuit 3,7% din bugetul total, pentru marketing online, conform studiilor realizate de Motion Picture Association of America (MPAA). MPAA si Motion Picture Association (MPA) sunt lideri si avocati pentru majoritatea producatorilor si distribuitorilor programelor de divertisment pentru televiziune, cablu si home video.

Din cadrul MPAA fac parte medii de promovare a filmelor prin cablu, spoturi TV, ziare, trailere, online, alte media sau mijloace non-media. Daca in anul 2002, promovarea online ocupa 0.9% din bugetele de advertising, in 2006 s-a ajuns la acest procent de 3.7%. Retelele TV raman in topul preferintelor consumatorilor, ele absorbind cele mai mari bugete. Totusi, din 2002, cand erau alocate promovarii prin reteaua TV, 22.8% din bugetul total, in 2006 au mers in aceeasi directie numai 21.2% din bugetul total. Astfel, media de promovare pentru fiecare film in parte a crescut de la 27.13 milioane dolari, cati erau alocati in 2002, pana la 30.71, bugetul total alocat advertising-ului pentru film, in anul 2006.

Marketingul in cazul filmelor este destul de costisitor si variaza in functie de studio, asta pentru ca fiecare studio lanseaza anual un numar diferit de filme. Exista nenumarate motive pentru care Hollywood-ul cheltuie o parte destul de mica din bugetul sau pe Internet. Unul dintre principalele motive este confortul oferit de traditionalul TV.

Un altul este faptul ca unii marketeri considera suma cheltuita pe online prea mare, asta daca luam in calcul si costurile de productie creativa care apare online, dar care nu este masurabila. Conform informatiilor oferite de eMarketer, doi dintre marketerii unor case de productie au precizat ca intr-adevar, promovarea online a insemnat in 2006 un procent de 6% din totalul cheltuielilor, mai mult decat dublul reportarilor MPAA, din 2005, cand erau de 2.6%.

Filmele downloadate legal, sunt de asemenea mobilizatoare pentru cresterea bugetelor dedicate advertisingului online. Insa, cresterile investitiilor pentru promovarea filmelor pe web sunt inevitabile. eMarketer estimeaza ca pana in 2010, Hollywood-ul va aloca pentru online un buget care va fi de 8% din cel total. Daca in 2006 s-au cheltuit 225,52 milioane dolari pentru marketing-ul online, pana in 2010, cheltuielile vor ajunge la 525,93 milioane dolari. Industria filmului din SUA furnizeaza majoritatea produselor de divertisment emise in milioane de locuinte din intreaga lume.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri