Tacoda, creata in 2001, este una dintre primele companii ce au mizat pe publicitatea "comportamentala": prin intermediul al sute de site-uri partenere, Tacoda monitorizeaza obiceiurile internautilor reperand paginile web pe care acestia le consulta, pentru a permite grupurilor publicitare sa trimita anunturi specifice adaptate acestor obiceiuri.

De exemplu, un internaut care a intrat pe un site specializat in automobile va vedea in timp ce citeste ziarul sau preferat online o banda publicitara ce prezinta un automobil. Un alt internaut, care viziteaza multe site-uri pentru femei, va vedea in acelasi spatiu publicitar reclame la produse cosmetice.

"Multumita tehnologiei dezvoltate de Tacoda, AOL va putea sa isi extinda capacitatile de prezentare de anunturi publicitare precum si reteaua sa de site-uri partenere, care este deja cea mai mare din Statele Unite ale Americii", a precizat AOL intr-un comunicat.

Conform grupului specializat in studierea pietei publicitare eMarketer, valoarea pietei publicitare online cu tinta precisa va atinge 3,8 miliarde de dolari in 2011, de doua ori mai mult decat nivelul actual, acum reprezentand doar 1% din piata mondiala a publicitatii online, a carei valoare totala se ridica la 40 de miliarde dolari.

Citeste si:

Detaliile acestei tranzactii nu au fost dezvaluite.

Achizitia grupului Tacoda este ultima dintr-o serie de achizitii a unor grupuri publicitare de catre marile companii specilizate in internet, care doresc sa isi extinda prezenta pe piata publicitatii online, in ciuda criticilor venite din partea grupurilor de consumatori, care sunt nemultumiti de faptul ca aceste companii stocheaza in mod abuziv datele personale ale utilizatorilor.