Primavara trecuta, organizatorii Olimpiadelor de Vara ce vor avea loc in Londra, in 2012, au experimentat o critica dura la adresa logo-ului conceput pentru acest eveniment. Presa britanica a caracterizat simbolul ca pe “o zvastica rupta in bucati”, printre altele.

Forma logo-ului a starnit indelungi controverse, criticii fiind absolute terifiati de faptul ca acest logo ar putea fi adaptat de sponsorii olimpici, care isi vor alatura propriile brand-uri, logo-uri si culori in emblema propusa pentru 2012. Altfel spus, crearea de logo-uri in cadrul logo-ului Olimpiadei.

Insa Wolff Olins, compania responsabila de crearea design-ului pentru logo-ul Olimpiadei din 2012, declara ca brand-urile ar trebui sa adopte o schema mai flexibila. “In trecut, identitatea unei corporatii se rezuma la control si consistenta”, a declarat pentru IHT Karl Heiselman, presedinte al Wollf Olins, parte a grupului Omnicom. “Cu atat de mult control, se intampla ca oamenii sa uite de continut”, sustine Heiselman.

Compania Wolff Olins este prezenta in Londra si New York, deservind clienti importanti precum New York City si New Museum of Contemporary Art in New York, a caror logo-uri sunt create intr-o maniera flexibila, ca o baza pentru continut, potrivit lui Heiselman.

Simbolul New York City, NYC, este cel mai popular simbol al Americii, utilizat pretutindeni de companiile de taximetrie, de agentiile de turism in campanile lor publicitare, chiar si in promovarea zonelor rezidentiale unde locuiesc actori celebri ca Robert de Niro.

Pana acum, logo-ul nu a fost folosit in scopuri creative, insa agentia Wolff Olins a creat cateva exemple in acest sens, demonstrand conceptual de flexibilitate al simbolurilor. Logo-ul NYC ar putea fi folosit ca o rama foto pentru scenele desprinse de pe strazile New York-ului. Sau ar putea fi utilizat, prin repetitie, aidoma unui element intr-un mozaic, formand o imagine marita.

Brand-ul creat pentru New Museum contine cele doua cuvinte pe linii separate, in majuscule, cu adresa museului incadrata intre acestea. Pe viitor acest logo ar putea fi exploatat in cadrul expozitiilor, intercalandu-se numele artistului si al expozitiei sale intre coordonatele “New” si “Museum”. Acest proces se va realiza insa treptat si cu multa atentie. “Asteptam intai ca toata lumea sa se familiarizeze cu noul logo al muzeului”, constata Karen Wong, director de externe al muzeului.

Citeste si:

New York City si New Museum of Contemporary Art in New York nu sunt singurele marci care au imbratisat ideea integrarii de continut in propriile logo-uri.

Google este, poate, cel mai indicat exemplu de flexibilitate in logo, jucandu-se dupa bunul plac cu logo-ul standard. Joia trecuta, celebrul motor de cautare a inlocuit litera “g” din numele sau cu o schita a satelitului Sputnik, marcand astfel cea de-a 50-a aniversare a lansarii satelitului rus.

In era blogging-ului, a retelelor sociale (networking) si a continutului generat de utilizatori prin “mash-ups”, unde consumatorii au puterea de a reinventa un brand si a-l arata lumii, putina flexibilitate este esentiala, sustine Heiselman.

Ideile vizionare ale agentiei Wolff Olins au ajuns insa si mai departe, oferind companiilor modalitati de a se “lega” vizual de alte branduri. Campania Red a fost astfel initiata pentru brand-urile Gap, American Express si Apple, cu scopul de a contribui cu o parte din incasari la Global Fund, luptand impotriva SIDA, tuberculozei si malariei.

Logo-ul participantilor este afisat intre paranteze, in timp ce cuvantul “Red” apare langa logo, in format superscript. Ca rezultat, Gap, care in mod normal imbratiseaza logo-ul albastru deja testat de fani, si-a dat acordul ca imaginea acestuia sa fie folosita in rosu.

Momentan, Wolff Olins sustine in continuare ideea unui branding flexibil, propunandu-si ca la farsitul acestei luni sa-si reinventeze propriul brand. Insa, in loc de a crea un nou logo, agentia va adopta un nou design…sau poate mai multe. Un singur lucru insa va conta: flexibilitatea.