Din cele 22 de campanii comerciale si 30 de campanii non-comerciale inscrise la Romanian PR Award, juriul a remarcat 16 campanii comerciale si 12 non-comerciale. Aceste campanii se detaseaza prin rigoare si creativitate, considera cei 12 membri ai juriului, specialisti in comunicare, practicieni de relatii publice si jurnalisti. Cele 26 de campanii nominalizate anul acesta dau dovada de un nivel ridicat de profesionalism, fiind bazate pe o buna cunoastere a asteptarilor grupurilor cointeresate si ale publicului companiilor si organizatiilor non-profit.

Organizatiile, companii si ONG-uri, constientizeaza importanta cercetarii si rolul strategic jucat de comunicare in atingerea obiectivelor pe termen lung.

Nominalizarile la categoria Campanii comerciale sunt, in ordine alfabetica,

Action Global Communications & Petrom, THINK:AHEAD – alege siguranta. Campania de Constientizare a Sigurantei Muncii
Bergenbier & The Practice, Ziua Barbatului
COSMOTE Romania & V+O Communication Romania, Campanie de comunicare a gradului de acoperire
COSMOTE Romania & V+O Communication Romania, Managementul situatiei de criza pentru cartela EO 2000
Geo Moisescu & Universal Horeca SRL, Eva din Plescoi
Kick Off Events & Procter & Gamble – Gillette, Viitorul forbalului romanesc e in mainile tale
McCann PR & Coca-Cola Romania, Lansarea Coca-Cola ZERO pe piata romaneasca
Romtelecom, Elefantul care danseaza
TVR, La urgenta
Vitrina Advertising & Kronospan Sebes, Decide singur
Pleon Graffiti & Automobile DACIA, Lansarea DACIA LOGAN VAN
Pleon Graffiti & PepsiCo Beverages International, Campania de iarna Pepsi
Pleon Graffiti & PepsiCo Beverages International, MOUNTAIN DEW SNOW GROUND ZERO – Campionatul National de Snowboarding
Pleon Graffiti & Automobile DACIA, Lansarea LOGAN MCV
Pleon Graffiti & Automobile DACIA, Lansarea LOGAN cu GPL si Ziua Internationala a Mediului
Pleon Graffiti & PepsiCo Beverages International, Parteneriatul PEPSI – Federatia Romana de Fotbal – Conferinta de Presa.

Companiile, ONG-urile si agentiile de PR indraznesc tot mai mult si obtin performante tot mai bune prin comunicare, abordand domenii inedite pana nu demult, precum comunicarea de criza, comunicarea interna, protectia mediului, etnografie si cultura, educatie civica. De asemenea, observa membrii juriului, programele de responsabilitate sociala corporatista capata un spor de consistenta si impact social fiind asociate unor nevoi reale ale comunitatii. Companiile inteleg ca dezvoltarea sustenabila este determinata de cunoasterea grupurilor cointeresate, de intelegerea modului in care pot afecta ori sunt afectate de publicul cu care interactioneaza.

Citeste si:

La categoria Campanii non-comerciale sunt nominalizate, in ordine alfabetica:

Asociatia pentru Relatii Comunitare (ARC), Bursa implicarii sociale
Avon Cosmetics Romania, 1 din 8 femei
Banca Transilvania, Clujul are suflet
Carpatcement Holding & The Practice, Bucurestiul respira
Fundatia Sensiblu & GMP PR, V-Days Campaign - 16 zile de activism impotriva violentei asupra femeii
LaborMed Pharma, Daruieste din inima
Ministerul Apararii & ARS Advertising, Alege cariera militara
MOL Romania, Pot ajuta?
PETROM & Ogilvy PR, Parcurile viitorului
Salvati Copiii & Fundatia Marius Ivan, Violenta naste violenta
URSUS Breweries & Prais Corporate Communications, Traieste cu masura
Vitrina Advertising & ROMBAT, Cu bateriile incarcate pentru parcuri curate

Cea de-a 5-a editie a Romania PR Award s-a bucurat de sustinerea unui juriu international, reunind competente in comunicare din SUA, Germania, Belgia, Marea Britanie si Romania, condus de Peter Debreceny, Presedintele Institute for Public Relations, USA. Campaniile au fost apreciate conform criteriilor de performanta in comunicare stabilite de International Public Relations Association.

Marti, 6 Noiembrie, 18.30, la Opera Nationala Bucuresti, la Gala PR Award, vor fi inmanate premiile la categoriile "campanii comerciale" si "campanii non-comerciale", precum si premiile Junior PR Award. Juriul va acorda distinctia "Comunicatorul Anului" si premiul "Agentia Anului".

Forum for International Communications este o organizatie non-guvernamentala care isi propune sa imbunatateasca standardele profesiei de relatii publice. Seminarii si training-uri, dezbateri publice si intalniri informale, actiuni de promovare a bunelor practici in comunicarea de afaceri sunt cateva dintre activitatile desfasurate in acest scop. Incepand din 2003, fundatia organizeaza Gala Excelentei in Relatii Publice, impusa drept cel mai important eveniment de recunoastere a excelentei in domeniul comunicarii de afaceri din Romania. In martie 2006, fundatia a initiat programul CSR-Romania cu scopul de a promova bunele practici in domeniul responsabilitatii sociale corporatiste (CSR).