“Ne asteptam ca ritmul de crestere a veniturilor companiilor sa scada pana la 21,2% in 2008, comparativ cu 25,6% in 2007”, scrie Imran Khan, analist la JP Morgan, in raport. “Pentru actiunile din online, estimam o crestere a randamentului de 34%, fata de doar 8% pentru companiile din S&P 500”, precizeaza Khan.

JP Morgan mai sustine ca ritmul de crestere a veniturilor publicitare din cautarea online – in prezent segmentul cel mai dezvoltat al publicitatii online din SUA – va scadea pana la 31,9% in 2008, comparativ cu 36,8% in 2007.

Cu toate acestea, raportul JP Morgan nu este in intregime pesimist. Imran Khan scrie ca firmele americane cu acoperire internationala vor incasa venituri mai mari din partea utilizatorilor straini decat din partea celor domestici.

Citeste si:

Spre deosebire de JP Morgan, eMarketer prezice o usoara crestere a investitiilor in publicitatea online americana, in 2008. David Hallerman, senior analyst in cadrul eMarketer, estimeaza ca publicitatea online va creste cu 28,5% in 2008, comparativ cu cresterea de 26,8% din 2007. Referitor la veniturile publicitare din cautarea online, eMarketer estimeaza o crestere de 27,5% in 2008, fata de procentul de 26,8%, inregistrat anul trecut.

“Cu toate acestea, situatia economica curenta umbreste partial globul de cristal. Abilitatea financiara a advertiserilor de a investi puternic in online este nesigura”, a declarat Hallerman.