Marketing-ul mobil s-a maturizat anul trecut in Franta prin consolidarea sectorului, sosirea advertiser-ilor din afara sectorului si dublarea numarului de camapanii. Fenomenul se va accentua anula acesta, odata cu cresterea in valoare a bugetelor pentru publicitatea video pe mobil, relateaza cotidianul electronic ZDNet.
Piata franceza de publicitate mobila ar trebui sa prinda elan in 2008, ca urmare a dezvoltarii Internetului mobil, spun specialistii. Compania de analiza JupiterResearch preconizeaza ca, pana in 2012, veniturile din cautarile si bannerele afisate pe telefoanele mobile vor atinge 1,3 miliarde de euro.

“Audienta internetului mobil, condusa de planuri nelimitate, il va transforma (n.r. internetul mobil) in media mai atragatoare pentru advertiseri”, apreciaza Nicolas Guieysse, delegat special al Asociatiei Franceze pentru Multimedia Mobile (AFMM), citat de ZDNet.

Secialistii prevad consolidarea publicitatii mobile mai ales prin achizitia companiei franceze ScreenTonic, specializata in publicitatea pe telefoanele mobile, de catre gigantul Microsoft.

In 2008 piata va creste cu siguranta, spune Paul Amsellem, director general al agentiei media SBW, care estimeaza ca, anul trecut, in Franta, publicitatea mobila a reprezentat 20 de milioane de euro, fata de 12 milioane in 2006.

Directorul estimeaza ca, in 2010, publicitatea pe telefonul mobil va aduce venituri de 120 milioane de euro.

Principalul format in 2007 a fost bannerul publicitar, o imagine care printr-un singur click trimte catre site-ul wap al publicitarului, in timp ce pe telefoanele mai putin performante s-a apelat la legatura text, potrivit publicatiei franceze. Specialistii se asteapta ca, anul acesta, sa apara noi formate publicitare, compatibilie cu retele mobile de generatia a treia (3G).

Specialistii spun ca reactiile celor care primesc mesaje publicitare pe telefonul mobil saunt mult mai puternice decat ale internautilor. “Telefonul mobil este un obiect mai personal decat calculatorul. Astfel un mesaj pe telefonul mobil este considerat cu mai multa usurinta unul intrusiv daca displace. In schimb, daca isi atinge tinta, reactiile sunt cu atat mai bune”, considera Paul Amsellem.

Nicolas Guieysse, reprezentantul AFMM, apreciaza ca una dintre marile provocari ale acestui va fi crearea unei modalitati fiabile si independente de a masura audienta site-urilor mobile, pentru ca industria sa nu mai depinda de masuratorile realizate de operatorii mobili.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri