Campania de informare va urmari modelul “edutainment”, adica va incerca sa imbine elementele de educare-informare cu cele de divertisment si opinie, potivit lui Claudiu Lucaci, coordonator editorial al campaniei. “Este cel mai dificil lucru, pentru ca trebuie sa gasesti proportia exacta intre informatia pura, informatia stiintifica si atractia publicului catre un tip de documentar, de informatie care, sa spunem asa, este mai putin cunoscuta”, ne-a declarat Lucaci.

Pentru cele doua luni de dinaintea evenimentului, postul public de televiziune a pregatit o serie de opt documentare video, realizate de sase producatori. Potrivit lui Lucaci, acestia au avut mana libera in intocmirea materialelor, fiind persoane cu experienta in politica externa. Dosarele NATO abordeaza cate un aspect din viata Aliantei, intr-un mod care se vrea aplicat si atractiv, dar si serios si bine documentat.

“Nu vom face un compromis ca in locul informatiei de calitate sa venim cu informatii care poate creeaza emotii dar nu au nici o relevanta pentru publicul care doreste sa stie ce se intampla la Summitul NATO. Evident ca vom acoperi tot ceea ce este extra-summit, dar aceasta chestiune tine preponderent de jurnalele de stiri”, a precizat Lucaci.

Pana acum, nu s-a pus problema ca o televiziune privata sa devina partener media oficial al Summitului pentru ca nici o alta televiziune nu dispune de resursele necesare pentru a se angrena intr-un astfel de proiect. “Nu cred ca o televiziune privata ar fi alocat un spatiu atat de mare. In al doilea rand, o televiziune privata ar fi trebuit sa aloce extrem de multe resurse pentru a organiza ceea ce noi reusim sa facem pentru ca avem foarte multi oameni care se pricep la aceste activitati, si anume partea de documentare”, a spus Lucaci.

Citeste si:

Summitul NATO este considerat cel mai important eveniment de politica externa de pana acum, din Romania. Bucurestiul va gazdui in perioada 2-4 aprilie 3.000 de delegati si 3.500 de jurnalisti, in ceea ce se anunta a fi cel mai mare Summit NATO din istorie. Ca partener media al evenimentului, TVR va pune la dispozitia tuturor acestor jurnalisti echipamente tehnice, echipamente de transmisie-retransmisie, cabine de radio si studiouri de televiziune. Aproape 300 de angajati ai TVR vor lucra pentru aceasta campanie, inclusiv pentru acoperirea celor doua zile de Summit.

Bugetul campaniei se situeaza in prezent la 5,22 milioane de lei – “suma destinata in exclusivitate logisticii necesare indeplinirii in bune conditii a acestei misiuni”, potrivit unui reprezentant al institutiei. Suma s-ar putea sa creasca, dar restul bugetului nu poate fi estimat deocamdata.

Cat despre rating, acesta nu se numara printre principalele obiective ale campaniei, declara Claudiu Lucaci. “Noi nu ne propunem sa facem rating, pentru ca atuncea probabil ca am fi aratat numai arme inteligente si am fi atras un public dornic sa vada cum se trage cu o pusca si ce s-a mai intamplat cu nu stiu ce satelit. Nu ne propunem sa facem rating in perioada Summitului. Noi ne propunem sa fim cei mai buni. Ca sa fii cel mai bun trebuie sa ai cele mai bune comentarii, cei mai buni invitati, cele mai pertinente opinii, sa fim mereu primii care transmitem, sa avem toate evenimentele si sa le prezentam publicul si atunci publicul va decide si va alege TVR”, conchide Lucaci.