Campania urmareste sa transmita o serie de cifre care rezuma relatiile romano-italiene. Astfel, in Italia traiesc legal peste un milion de romani, care produc 1,26% din produsul intern brut al tarii. Dintre acestia, 72% au absolvit liceul iar 59,2% sunt licentiati. Chiar daca 57% dintre italieni au o parere proasta sau foarte proasta despre imigranti, majoritatea celor care cunosc indeaproape romani au o parere foarte buna despre acestia.

Inlesnirea procesului de cunoastere este si obiectivul principal al campaniei, derulate sub sloganul “Romania. Piacere di conoscerti”. “Imaginea distorsionata pe care italienii o au despre romani este cauzata de necunoastere si de felul in care mass-media au prezentat cazurile de infractionalitate comise de romani. Din acest motiv, datele campaniei de comunicare nu ar fi trebuit tratate din punct de vedere publicitar, ci din perspectiva jurnalistica”, a spus Gianbattista Giannoccaro, CEO Playteam.

Astfel, piesa de rezistenta a campaniei este un documentar jurnalistic, lung de 30 de minute, in care un reporter italian calatoreste in mai multe regiuni din Italia, intervievand romani perfect integrati in societate: un pictor, o actrita, o infirmiera, un gradinar, o traducatoare, un mncitor in constructii, un macelar, un electrician si un cuplu de bucatari. Spre deosebire de campania realizata de agentia Saatchi & Saatchi pentru romanii din Spania, personajele care depun marturie in campania Playteam sunt reale.

Citeste si:

Din documentar au fost extrase apoi fragmente de cate 30 de secunde, care reprezinta spoturile TV ce ruleaza pe principalele posturi italienesti. Campania este sustinuta si de o serie de printuri care infatiseaza aceleasi personaje, de o brosura – varianta scrisa a documentarului – si de pavilionul “Casa Romania”, o replica a unei gospodarii urbane din Romania contemporana, unde vizitatorii pot face cunostinta cu bucataria, muzica, arta, fotografia si cinematografia romaneasca.

Dintre cele 4,23 milioane euro rezervate de Guvernul Romaniei pentru campania “Romania. Piacere di conoscerti”, majoritatea – aproximativ trei milioane – a fost alocata spatiilor media pentru difuzarea spoturilor TV si a printurilor. Pavilionul “Casa Romania” a costat aproximativ 400.000 euro, iar site-ul www.romaniapiacerediconoscerti.it a fost realizat pentru 50.000 euro. Sponsorizarii campionatului italian de Formula 1 i-au fost alocate inca 200.000 euro. Restul fondurilor reprezinta, potrivit lui Giannoccaro, cheltuieli administrative si fee-ul agentiei.

Campania a fost lansata in urma cu doua saptamani si se desfasoara pana la sfarsitul lunii noiembrie. Pana acum, “Romania. Piacere di conoscerti” a fost prezentata in cadrul prinicpalelor jurnale de stiri ale televiziunilor italienesti si a beneficiat de o audienta cumulata de peste 10 milioane de telespectatori.