Investitia pentru lansarea proiectului a fost de aproximativ 400.000 euro, a declarat, pentru Wall-Street, Valentin Oeru (foto), executive manager TradeAds. Oeru a parasit luna trecuta pozitia de director executiv al regiei de publicitate online Boom, controlata de NCH.

In cadrul bursei de publicitate online, publisherii scot la licitatie spatiul publicitar ramas neocupat pe site-uri. Advertiserii interesati stabilesc un pret maxim pe care sunt dispusi sa-l plateasca pentru a-si plasa reclama in aceste spatii. Sistemul TradeAds decide castigatorul lictatiei in functie de pretul oferit. Dar ceea ce plateste castigatorul nu este suma pe care a lictat-o, ci pretul ofertei cele mai apropiate de cea castigatoare, plus un prag fix de 0,01 euro per mia de afisari.

“Cu alte cuvinte, daca un cumparator liciteaza 3 euro/CPM, iar un altul liciteaza 10 euro/CPM, licitatia va fi castigata de al doilea cumparator (pentru ca a oferit pretul mai mare) dar la pretul primului cumparator, adica 3.01 euro/CPM.”, explica Valentin Oeru.

Advertiser-ii pot cumpara astfel spatiu la un pret mai scazut decat in tranzactiile directe cu publisherii, acestia din urma reusind sa-si monetizeze spatiul ramas nevandut. Veniturile TradeAds provin dintr-un comision aplicat fiecarei tranzactii, a carui valoare nu a fost dezvaluita de Oeru.

Deocamdata, portofoliul TradeAds include doar site-uri in care este implicat fondul de investitii NCH (Active Soft, Imedia, Netbridge, Imobiliare.ro, Acasa.ro). Potrivit lui Oeru, si alte site-uri importante din Internetul romanesc se afla in proces de inregistrare.

In urmatoarele 3 luni, bursa va avea un Consiliu de Incredere format din 3-5 persoane active in piata de publicitate online. Aceste persoane vor fi initial desemnate de catre actionariatul Bursei – firma de brokeraj Tradeville, detinuta de Siminel Andrei – urmand ca de anul viitor membrii Consiliului sa fie alesi de catre participantii pe Bursa.