Mai mult de 27% dintre veniturile globale (15,8 miliarde dolari) din muzica au fost generate prin descarcarea de continut digital, in totalitate de 4,2 miliarde dolari.

In pofida faptului ca descarcarile digitale au cunoscut o crestere de 12%, vanzarile traditionale de CD-uri reprezinta 73% din veniturile totale.

Vanzarile de CD-uri au continuat sa scada, iar declinul din 2009 a fost de 16%, anunta cel mai recent raport al Federatiei Internationale a Industriei Muzicale (IFPI).

IFPI mai anunta ca veniturile generate din vanzarile de continut digital au crescut cu 940% in ultimii cinci ani, in timp ce veniturile intregii industrii au scazut cu 30% in aceeasi perioada.

Vanzarile prin descarcari online ale unui singur continut au crescut cu 10% in 2009, la mai mult de 1,5 miliarde unitati, in timp de vanzarile de albume digitale au crescut cu aproximativ 20%.

Desi vanzarile digitale au crescut considerabil, in timp ce vanzarile de CD-uri au scazut, John Kennedy, presedintele si directorul executiv IFPI, afirma ca pirateria online a reprezentat o problema majora si a adus pierderi caselor de discuri care au investit in artisti.

Declinul vanzarilor de CD-uri de doua cifre ar putea duce la o scadere de 8-9% a intregii piete in 2009 fata de 2008, a adaugat reprezentantul IFPI.

"Personal cred intr-o solutie de familie, in care legislatia va informa gospodariile cu privire la implicatiile pirateriei si determina consumatorii sa plateasca pentru un abonament legal la un serviciu de muzica", a declarat Kennedy.

In Suedia, Taiwan si Coreea de Sud, trei tari care au introdus o noua legislatie a dreptului de autor pentru a combate pirateria online, vanzarile de CD-uri dar si cele digitale au crescut, anunta IFPI.

De asemenea, investitiile in muzica au scazut in importante piete. De exemplu, in Franta doar 107 albume ale unor artisti locali au fost lansate in prima jumatate a lui 2009, in scadere cu 60% fata de perioada similara a lui 2003. De asemenea, noile contracte ale artistilor francezi au scazut cu 60%, de la 91 in prima jumatate a lui 2002 la 35 in 2009. Investitiile totale in marketing si promotii ale industriei muzicale franceze au scazut cu 9% in primele sase luni ale lui 2009.

Cel mai bine vandut cantec din 2009 a fost Poker Face al artistei Lady Gaga (9,8 milioane unitati).