Campania in valoare de 20 milioane dolari va implica propriul site si o prezenta masiva pe Facebook, iar PepsiCo considera ca o apropiere mai interactiva va rezona cu utilizatorii site-urilor de retele sociale.

Decizia PepsiCo subliniaza o schimbare printre companiile ce fac reclama produselor de larg consum, care de-a lungul timpului au investit mai putin in marketing-ul online.

Oferind marcilor o conexiune directa prin intermediul paginilor web si a aplicatiilor, Facebook a declarat ca poate dezvolta relatii intre brand-uri si consumatori, iar reclamele de tip banner si cele asimilate cautarilor online sunt formele dominante de publicitate.

Un numar mare de companii printre care Budweiser si Coca-Cola, folosesc Facebook ca o platforma pentru campaniile speciale ale unor evenimente cum ar fi Super Bowl si Cupa Mondiala de Fotbal.

Unii analistii estimeaza ca Facebook si-ar putea mari veniturile de publicitate la peste un miliard de dolari in acest an.

"Etapa de experimentare s-a incheiat. Companiile si publicitarii se simt mult mai confortabil alaturi de Facebook ca instrument principal al strategiei lor", a declarat Mike Murphy. Agentiile au declarat ca Facebook lucreaza mai bine decat a facut-o Google la acest punct al dezvoltarii. Totusi multi executivi ai unor companii de publicitate au acuzat Facebook de aroganta si inflexibilitate.

"Nu este foarte usor sa lucrezi cu acestia", a declarat un executiv al unei importante agentii de publicitate. "Acestia sunt prea obositi si se axeaza pe cresterea afacerii, nu pe profit", a adaugat acesta.

Facebook mai colaboreaza cu Nielsen, care masoara eficienta publicitatii in televiziunile americane pentru a controla valoarea acestora. Nielsen a declarat ca cererea pentru publicitate este foarte mare pe site-ul Facebook.