Cercetarea de tip calitativ a folosit informatii culese prin: forumuri de discutii online cu respondenti intre 15–20 de ani (50% fete, 50% baieti), focus grupuri standard pe acelasi target 15–20 ani si un focus grup online cu membri ai comunitatii Second Life, activi in replica virtuala a Bucurestiului creata pe aceasta platforma. Proiectul a fost derulat in Bucuresti in intervalul august - noiembrie 2009.
Concluziile arata ca tinerii intre 15 si 20 de ani sunt foarte sensibili la felul in care sunt perceputi de cei din jurul lor, mai ales de grupurile din care fac parte, aici dorind in primul rand sa-si impuna personalitatea si sa iasa in evidenta. “De asemenea, ramane valabil eternul conflict intre generatii. Isi doresc sa fie luati in seama de catre adulti, sa fie ascultati si valorizati, chiar admirati si apreciati pentru ideile si actiunile lor. Generatia 15-20 de ani din 2009 are incredere in propriile forte si pune sub semnul intrebarii toate normele societatii din dorinta de a trai experiente noi, de a testa totul pe propria piele”, declara Oana Mirila, director cercetare calitativa GfK Romania.
Tinerii pun mare pret pe felul in care arata. Starea lor de bine depinde in foarte mare masura de aspectul lor exterior - nu doar imbracamintea fiind importanta, ci intregul look, inclusiv tunsoarea si restul accesoriilor. Hainele sunt extrem de importante atat pentru fete, cat si pentru baieti, le aleg cu grija si investesc fara niciun regret in ele o parte extrem de consistenta din banii de care fac rost. Tinuta standard a unui trend-setter in 2009 presupune: conversi, jeansi, tricou si hanorac imprimate, esarfa, caciula sau sapca trendy, geanta sport, bratari.
Reprezentantii generatiei “Converse” percep tehnologia ca pe ceva obligatoriu, cele mai importante repere ale lor fiind telefonul mobil, mp3 playerul si PC-ul cu acces la Internet. „Tehnologia reprezinta un facilitator al unui stil de viata si un indicator de status. Cu cat esti mai «tehnologizat» ai acces la mai multe activitati, informatii, poti face anumite lucruri care sa te faca vizibil. In plus, in functie de cat de modern, autentic sau trendy este gadget-ul folosit sau detinut, te pozitioneaza intr-o anumita categorie sociala, iti da sau nu acces la un anumit grup – aspect care este foarte important in randul teenagerilor”, adauga Oana Mirila.
Fata de tinerii inclusi intr-un studiu similar realizat de GfK in 2005, cei de astazi se dovedesc a fi mai blazati - mai dezamagiti de ceea ce le ofera societatea si de valorile promovate de aceasta, mai individualisti - mai putin dispusi sa-si asume responsabilitati sociale, mai radicali si mai putin dispusi la toleranta, precum si mai dependenti de comunicarea virtuala.
GfK Romania, fondata in 1992, este parte a Grupului GfK, care detine peste 150 de sucursale in 100 de tari.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: