Astfel, veniturile au urcat cu 18,8 milioane de dolari, de la 182,96 milioane de dolari la 201,72 milioane de dolari, iar indicatorul OIBDA s-a majorat cu 400.000 de dolari, de la 45,75 milioane de dolari la 46,19 milioane de dolari, potrivit unui comunicat al grupului media.

Profitul operational a coborat totodata cu 12%, de la 28,75 milioane de dolari la 25,45 milioane de dolari, in timp ce profitul net atribuibil actionarilor a urcat de la 24,08 milioane de dolari la 165,16 milioane de dolari.

Profitul net include si castigul obtinut din vanzarea operatiunilor CME din Ucraina, respectiv 217,6 milioane de dolari, potrivit comunicatului. Fostele afaceri din Ucraina au fost considerate operatiuni discontinue in raportarile financiare pentru trimestrul al doilea si primul semestru al acestui an.

Totodata, rezultatele pe trimestrul al doilea din 2010 includ afacerile Media Pro Entertainment, integrata de CME in decembrie 2009, noteaza compania.

"Rezultatele noastre din trimestrul al doilea al lui 2010 sunt mai puternice decat in trimestrul al doilea din 2009. Veniturile la curs valutar constant au urcat cu 15%, iar OIBDA cu 6%, in pofida unei scaderi de 4% a cheltuielilor pe spoturi publicitare TV. Masurile decisive pe care le-am luat in ultimele patru trimestre pentru a ne repozitiona afacerea, inclusiv vanzarea operatiunilor din Ucraina, achizitionarea bTV in Bulgaria si integrarea Media Pro Entertainment, s-au dovedit de succes. Prima jumatate a anului a fost dificila, numai Cehia si Slovenia incepand sa recupereze. A doua jumatate va fi dificila, insa mentinerea pe pozitia de lider de audienta ne ofera o oportunitate unica de a beneficia de orice imbunatatire pe pietele noastre", spune Adrian Sarbu, presedinte si director general executiv al CME.

Astfel, in primul semestru al anului, venitul net al grupului media a crescut cu 8%, la 345,36 milioane de dolari, fata de nivelul de 319,28 milioane de dolari inregistrat in perioada corespunzatoare a anului trecut.

Profitul OIBDA a scazut in primele sase luni cu 36%, de la 73,49 milioane de dolari la 47,03 milioane de dolari.

Compania a incheiat insa prima jumatate a anului 2010 cu un profit operational de 6,31 milioane de dolari, de la o pierdere operationala de 45,52 milioane de dolari in acelasi interval al lui 2009.

Profitul net atribuibil actionarilor a fost de 122,87 milioane de dolari in semestrul intai, fata de o pierdere de 20,35 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.

In privinta rezultatelor pe segmente de business, venitul net al diviziei de broadcast a urcat in primele sase luni cu 4%, de la 315,03 milioane de dolari la 326 milioane de dolari, iar profitul OIBDA al acestor operatiuni a coborat in aceeasi perioada cu 18%, de la 95,8 milioane de dolari la 78,68 milioane de dolari.

Citeste si:

In trimestrul al doilea, veniturile nete ale segmentului broadcast au avansat cu 6%, de la 180,51 milioane de dolari la 190,58 milioane de dolari, iar rezultatul OIBDA s-a majorat cu 5%, de la 58,12 milioane de dolari la 60,87 milioane de dolari.

In Romania, divizia Broadcast a inregistrat in primele sase luni ale acestui an venituri in scadere, de la 84,03 milioane de dolari la 80,11 milioane de dolari, in timp ce indicatorul OIBDA s-a redus de la 29,03 milioane de dolari la 15,27 milioane de dolari. Aceleasi operatiuni au consemnat in trimestrul al doilea venituri de 43,56 milioane de dolari si un OIBDA de 10,74 milioane de dolari, fata de 48,51 milioane de doalri, respectiv 19,25 milioane de dolari in intervalul aprilie-iunie 2009.

Media Pro Entertainment a avut in primul semestru venituri nete de 66,35 milioane de dolari, in urcare cu 42% de la 46,83 milioane de dolari in prima jumatate a anului trecut, in timp ce rezultatul OIBDA al companiei s-a constituit intr-un minus de 1,87 milioane de dolari, de la un profit de 2,11 milioane de dolari.

In trimestrul al doilea, venitul net al Media Pro Entertainment a crescut cu 18%, de la 32,42 milioane de dolari la 38,31 milioane de dolari, iar OIBDA a scazut de la 3,54 milioane de dolari la 155.000 dolari.

Divizia New Media a CME a avut in prima jumatatea a anului venituri de aproape 5 milioane de dolari, cu 20% mai mari fata de nivelul de 4,14 milioane de dolari din aceeasi perioada a anului trecut.

CME este o companie de media si divertisment integrata vertical, care opereaza companii de broadcasting, internet si continut TV, lideri pe segmentele lor, in sase state din Europa Centrala si de Est, cu o populatie totala de aproximativ 50 de milioane de persoane.

Grupul are statii de televiziune in Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, Pro.bg si Ring.bg), Croatia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport si MTV Czech), Romania (PRO TV, PRO TV International, Acasa, PRO Cinema, Sport.ro si MTV Romania), Slovacia (TV Markiza, Doma) si Slovenia (POP TV, Kanal A si TV Pika).

Compania este listata la bursa americana NASDAQ si la bursa de la Praga.