Similar cu produsul pentru search, serviciul YouTube permite IMM-urilor sa liciteze pe anumite cuvinte cheie si categorii, publicitatea lor urmand sa apara aferent anumitor clipuri. In fiecare zi sunt vizualizate circa 3 miliarde de clipuri pe YouTube.

Miscarea implica insa mai multe lucruri. Pana de curand doar companiile mari isi permiteau sa plaseze clipuri video (mai exact publicitate TV). Pur si simplu astfel de publicitate ramane in continuare, si in Romania, prea scumpa pentru companii de mici dimensiuni.

Integrarea serviciului AdWords pentru YouTube este deci o veste buna in primul rand pentru IMM-urile care vor sa targeteze publicitate in anumite clipuri. Oficialii Google spera ca acest serviciu sa produca, in timp, venituri similare cu sistemul clasic de AdWords.

AdWords pentru Video va folosi de asemenea sistemul TrueView care va taxa advertiserii doar cand utilizatorii chiar urmaresc clipul.

Citeste si:

Compania de cercetare eMarketer subliniaza ca video este formatul cu cea mai rapida crestere in mediul publicitatii online. Compania estimeaza ca ponderea publicitatii video pe Internet din totalul bugetelor de publicitate online se va dubla anul acesta, de la 7,9% la 15%. Conform Google, 50% din campaniile online vor include si video pana in 2015.

Citeste mai multe despre AdWords pe YouTube pe pagina de support a companiei.

Ce parere ai de miscarea Google? Consideri ca romanii vor folosi acest sistem de publicitate, sau vor prefera alte canale/modalitati?