Tiberiu Pop, seful Cel.ro, unul dintre principalele magazine online din Romania, estimeaza ca piata de electroIT a evoluat cu 10-15% in prima jumatate a anului curent. In 2011, Cel.ro a generat afaceri de circa 59 milioane lei (circa 14 mil. euro).

“Pe primul semestru al anului curent, veniturile Cel.ro au crescut cu 19% ca valoare, iar ca numar de facturi cu 23%”, spune managerul companiei, fara a oferi insa date exacte.

Laptopurile au acoperit 40% din vanzarile companiei, telefoanele mobile 10% si televizoarele LED au generat 7% din vanzarile pe primul semestru al anului.

La inceputul anului, Pop declara ca urmareste dublarea afacerilor pe anul in curs.

Marius Ghenea, seful FiT Distribution, companie ce detine printre altele PCFun.ro sau PCGarage.ro a subliniat, mai pesimist, ca “piata a fost similara cu cea din prima parte a anului trecut, poate cu o usoara tendinta de crestere”.

“La noi in grup insa au fost cresteri pe toata linia, in functie de segmentele de produs cresterile fiind in primul semestru intre 15% si 50%”. Cele mai bine vandute produse au continuat sa fie notebook-urile, spune el.

Citeste si:

Un alt magazin online ce inregistreaza cresteri este EvoMag.ro, condus de Patrascu Mihai. Fara a oferi date concrete, el spune ca piata de electroIT “cu siguranta a crescut in primul semestru al anului 2012”.

“Pentru noi a fost o evolutie pozitiva in jurul valorii de 30% crestere ceea ce inseamna ca suntem in cifrele preconizate la inceputul anului. Totusi pot spune ca a fost mult mai greu anul acesta sa atingem acesta crestere fata de anii trecuti. Mai multe evenimente, mai multe promotii, mai multe activitati pe orizontala”, spune el.

Anul trecut, EvoMag a realizat venituri de 10,5 mil. euro si pentru anul in curs urmaresc cresterea afacerilor la 14 mil. euro.

“Ca in fiecare an, laptop-urile au cel mai mare marketshare din vanzarile totale urmate de televizoare, componente PC, smartphone-uri si tablete. Cele doua din urma au cea mai accelerata crestere”, a spus Patrascu.

Intreaga piata electroIT va atinge in 2011 circa 1,1 miliarde euro, mai mult cu circa 50 mil. euro fata de 2011, conform estimarilor jucatorilor din piata. Online-ul reprezinta circa 20% din aceasta suma.

eMag nu a oferit raspunsuri pentru acest material insa, cel mai probabil, compania a inregistrat crestere pe primul semestru, avand in vedere dezvoltarea continua a companiei si . Anul trecut, eMag, lider pe segmentul magazinelor online, a inregistrat pe primul semestru 62 mil. euro.