Equatorial Marathon este o platforma de invatare prin joc care, spun reprezentantii proiectului, genereaza o schimbare de paradigma in industria locala de training. Pornind de la premiza ca mediul corporativ din Romania este format mai degraba de oameni care nu fac si mai putin din oameni care nu stiu, Equatorial a dezvoltat o metodologie proprie prin care sa produca schimbarea comportamentala de care companiile au nevoie pentru a-si atinge obiectivele.

Equatorial Marathon are ca metafora o cursa de maraton in jurul Ecuatorului. Pentru a putea avansa in cursa, participantii trebuie sa indeplineasca „provocari de alergare” care de fapt sunt sarcini si activitati din job-ul de zi cu zi a angajatilor. Participantii au la dispozitie o paleta larga de resurse (workshopuri fata-in-fata, cursuri on-line, tool-uri de business, articole, carti, continut audio-video) care sa-i ajute la indeplinirea provocarilor. Proiectele sunt 100% personalizate pentru fiecare companie in parte, cateodata chiar si pentru fiecare familie de job-uri in parte.

“Pana in acest moment, am folosit platforma Equatorial Marathon in 19 proiecte, adunand peste 730 de „alergatori”. Am contribuit la dezvoltarea liderilor si managementul talentelor in companii de asigurari si productie industriala, am crescut colaborarea echipelor intr-o companie de telecom, am generat o schimbare a obiceiurilor de vanzari dintr-o banca si am ajutat la introducerea unui nou sistem de valori intr-o companie farmaceutica. Impreuna cu profesori ai Academiei de Studii Economice-Facultatea de Management, am redefinit modul de predare a masterelor de Resurse Umane. Ne concentram pe exportul platformei in afara granitelor – acesta a inceput sa fie folosita in Polonia, Franta si Suedia si deja tatonam diferiti parteneri pentru Spania, Turcia, Italia si Statele Unite ale Americii”, a declarat Dan Berteanu, managing partner Equatorial.

Equatorial Marathon raspunde celor trei tipuri de stimulente – economic, social si moral – cu care noi oamenii rezonam si de care suntem intrinsec sau extrinsec motivati. Practic fiecare participant isi va gasi cel putin un motiv pentru care sa participe la cursa.

Citeste si:

Fiecare „provocare de alergare” aduce participantilor o anumita suma de equatoriali, moneda virtuala a jocului, care pot fi folositi in cadrul marketplace-ului cu diferite premii relevante pentru activitatea lor profesionala si personala (carti, bilete la teatru, acces la sesiuni de coaching, tablete, etc).

Participantii primesc provocari care sa genereze lucru in echipa prin realizarea efectiva de sarcini impreuna cu alti colegii de cursa, au posibilitatea sa-si recunoasca unii altora punctele forte pe paginile de profil si pot vedea in website-ul public al jocului pe ce loc din clasamentul general al companiilor se afla compania lor.

Fiecare „provocare de alergare” realizata de participanti determina arderea unui numar de calorii virtuale, care sunt de altfel si unitatea de masura pentru stabilirea clasamentului. La finalul cursei toate caloriile virtuale sunt transformate intr-un raport de unu-la-unu de catre compania Equatorial in alimente sanatoase care sunt donate caminelor de copii aflate in nevoie. In acest fel Equatorial si-a asumat rolul de a lupta impotriva flagelului care face ca, in fiecare seara, 225.000 de copii din Romania sa se culce flamanzi.

In perioada scurta de cand a fost lansat Equatorial Marathon, platforma a fost utilizata in cadrul Metropolitan Life, TRW Timisoara, British American Tobacco, NetGrid, Banca Transilvania, Holcim, Bittnet Systems, UBD Poland, ENEL, Engie, Group Renault, Orange, BRD, Medicover, BCR, Groupama, Lugera, Boehringer-Ingelheim, Endava, Johnson Controls si ING Bank.