Pentru combaterea cresterii tehnologiei ad blocking, mai multe publicatii online - de la Wired la tabloidul german Bild - au optat pentru varianta de a interzice accesul utilizatorilor care refuza sa vada reclame. Este estimat ca peste 200 de milioane de persoane folosesc aplicatii care blocheaza anunturile publicitare online, lipsind publicatiile de profituri, dar care usureaza navigarea pe site-uri pentru utilizatori, conform News.ro.

Tehnologia folosita pentru interzicerea accesului pe site-uri a acestor utilizatori se afla intr-o zona de mijloc din punct de vedere legal. Site-urile sunt obligate sa ceara permisiunea de a ”accesa” un device. Unii activisti ai termenilor de confidentialitate sustin ca tehnologia folosita pentru a detecta un ad blocker s-a ridicat la nivelul de ”acces” si este ilegala. Marti, Comisia Europeana a dezvaluit o propunere care presupune ca simpla detectare a unei aplicatii de blocare a reclamelor nu necesita consimtamant.

Andrus Ansip, care conduce proiectul Digital Single Market in cadrul Uniunii Europene, a recunoscut ca unii dintre activistii onlline ai termenilor de confidentialitate vor da inapoi. El ii catalogheaza ca ”oameni care vor acces gratuit si nu sunt interesati de costurilor editoriale”. El a adaugat: ”Vor critica aceasta idee, insa este nevoie de claritate legala”. Aceasta mutare reprezinta si o sustinere a publicitarilor online, care au de-a face cu reguli mai stricte privind felul in care urmaresc utilizatorii pentru a le afisa reclame.

Sursa foto: Shutterstock/ Neirfy