“Este o companie buna, mai ales ca activeaza intr-un domeniu corespunzator cerintelor investitorilor, ca un domeniu de viitor si cu potential de crestere. In afara de domeniul de activitate, care este foarte important cand faci o alegere de investitie, mai conteaza foarte mult si pretul la care se iese in piata. Ca investitor trebuie sa fii foarte atent daca nu cumva pretul este prea mare. Cred ca aceasta oferta publica initiala de listare la BVB va avea success” a declarat, pentru Wall-Street, Mihai Chisu, broker la IFB Finwest.

Numarul mic de oferte initiale de pana acum creste sansele de reusita ale acestui IPO, pe langa domeniul atractiv si perspectivele interesante ale afacerii pentru urmatorii ani, crede Andreea Ciobanu, responsabilul departamentului de analiza de la Intercapital Invest. ”Nu ma astept la un nivel de suprasubscriere foarte mare in comparatie cu oferte ca Alumil sau Transgaz si asta datorita unor puncte slabe ale ofertei. Aici ma refer la indicatorii de evaluare calculati cu pretul din oferta care sunt destul de ridicati. In plus, in conditile actuale dificile de piata pretul de vanzare intr-un IPO este foarte important, un nivel mai mic al acestuia facand oferta mai atractiva”, ne-a explicat aceasta.

Variabilitatea pretului de oferta ar putrea crea incertitudini

Oferta va fi structurata intr-o singura transa, pretul incadrandu-se intre 1 lwu(limita minima) si 1,4 lei(limita maxima), pretul final al ofertei fiind stabilita de emitent, in urma consultarii cu intermediarul, pe baza subscrierilor valide.

Raiffeisen Capital&Investment a explicat modalitatea de stabilire a pretului in cadrul intervalului. Asfel, nivelul va fi acela unde oferta este subscrisa de cel putin 3 ori. In cazul in care acest lucru nu se va intampla, pretul va fi setat la limita de jos a intervalului. Aceasta practica a fost intalinita si in cadrul ofertei publice de listare a Flamingo, intermediate tot de RCI. Brokerii spun ca in acest fel se va vedea care este valoarea pe care investitorii o considera ca fiind reala.

“Aceasta variatie de pret care a fost introdusa la IPO Teraplast va evidentia cat de mult vor pune pret investitorii pe aceasta companie, daca ii dau sanse mari de crestere. Este un fel de ajustare, investitorii au posibilitatea sa cumpere titluri la valoarea pe care o considera reala si sa formeze astfel un pret”, ne-a mai spus Chisu.

Andreea Ciobanu crede ca aceasta variatie poate genera o doza de incertitudine in randul posibililor investitori. “ Faptul ca pretul final de subscriere poate varia intre 1 leu si 1,4 lei/actiune, depinzand de decizia emitentului si a intermediarului ofertei, fapt ce pune putina incertitudine cu privire la randamentele ce pot fi obtinute ulterior ofertei de un subscriitor”, apreciaza analista.

Actionarii principali nu pot vinde titlurile in primele 180 de zile

In prospectul de oferta al companiei este introdusa perioada de “lock-up”. Astfel, in primele 180 de zile, primii 4 actionari care detin 87,67% din capitalul social al companiei inainte de oferta publica nu vor putea sa isi vanda actiunile. Specialistii spun ca etse o masura binevenita care va spori increderea investitorilor in acest emitent. “Introducerea aceste perioade lock-up in oferta este o idée buna si justificata. In acest fel se ia o masura de siguranta ca anumite persoane nu vor face exitul de actiuni in perioada imediat dupa listare. Este un scenariu posibil, desi nu cred ca asta ar fi fost intentia celor de la Teraplast. Dar faptul ca s-au luat totusi masuri de precautie in acest sens va atrage un grad mai mare de incredere din partea investitorilor, mai ales in conditiile actuale ale pietei. Daca s-ar intampla ca anumiti insider sa vanda nu ar fi un semnal deloc pozitiv pentru investitori. Este o masura binevenita si va fi un plus de incredere pentru cei interesati sa valorifice posibilitatea de investitie in compania Teraplast”, a explicat, pentru Wall-Street, Adrian Barbulescu, analist la Prime Transaction.

Actionarii Teraplast sunt Emanoil Viciu, cu 24,5 procente, fiind si managerul companiei, Dorel Goia – 39,36%, SIf 1 cu 13 procente din capitalul social si Marley Ungaria(membra a grupului Belgian Aliaxis).

Citeste si:

Atat Viciu cat si reprezentantul SIF Banat-Crisana au declarat ieri ca nu vor sa vanda din actiunile pe care le detin, societatea de investitii financiare luan in calcul chiar noi achizitii.

Drepturile de alocare ar putea intra la tranzactionare pe 30 aprilie

Drepturile de alocare emise in cadrul IPO Teraplast Bistrita ar putea fi tranzactionate la BVB din 30 aprilie, daca nu vor aparea intarzieri generate de vacant de Paste, au anuntat ieri reprezentantii RCI.

Emitentul va face demersurile necesare pentru listarea la BVB, imediat ce actiunile noi vor fi inregistrate. Obiectivul este acela de a obtine un grad de suprasubscriere echivalent cu cel putin doua ori numarul de actiuni din oferta, in asa fel incat Teraplast sa isi maximizeze sansele de admitere la Categoria I a Bursei de Valori Bucuresti. Titlurile oferite sunt insotite de drepturi de alocare, iar pachetul oferit spre subscriere va putea fi majorat cu inca 12,41 milioane de actiuni. din actiunile oferite.

Sumele atrase vor fi utilizate pentru programul de investitii pentru perioada 2008-2013, care cuprinde si relocarea facilitatilor de productie si finantarea societatilor din grup prin majorari de capital. In cazul in care numarul titlurilor subscrise va fi mai mare decat cele oferite, alocarea va fi realizata dupa metoda "pro-rata".

Compania estimeaza in 2007 un profit dublu fata de 2006

Profitul neauditat al grupului Teraplast Bistrita in 2007 se cifreaza la aproximativ 17,4 milioane lei, aproape dublu fata de cel din 2006, a estimat lieri directorul general al companiei, Emanoil Viciu. In 2006, profitul net al grupului a fost de 9,19 milioane lei. Viciu a mai spus ca profitul consolidat pe 2007 ar putea suferi unele corectii ca urmare a aplicarii standardelor internationale de raportare financiara (IFRS).

Grupul Teraplast Bistrita include si firmele Plastsistem si Politub, in cadrul carora Teraplast detine participatii in proportie de 70%, respectiv 50% din totalul actiunilor. Plastsistem produce panouri sandwich pentru constructii comerciale si industriale, iar Politub produce tuburi din polietilena pentru retelele de gaz si apa.

Teraplast a aparut in anul 1990, dupa divizarea Intreprinderii de Materiale de Constructii a municipiului Bistrita, noua firma ingloband sectiile de teracota si de prelucrare a maselor plastice.