Din suma totala, 1,5 milioane lei vor fi rezervati pentru campanii de informare publica si promovare a imaginii si intereselor romanesti in strainatate, achizitia de servicii de publicitate media in presa interna si internationala, achizitia de servicii de informare si promovare pe internet, achizitionarea ori realizarea unor materiale de prezentare a Romaniei in strainatate, precum brosuri, pliante, pixuri, agende, albume foto, calendare, casete video si insigne.

Vor fi achizitionate materiale similare si pentru promovarea si informarea interna privind politicile guvernamentale in diferite domenii, alaturi de politicile comunitare, achizitionarea unor servicii de presa interna si externa, precum si pentru servicii de consultanta interna si externa, servicii de cercetare-dezvoltare ale caror rezultate "nu sunt destinate exclusiv autoritatii contractante", inclusiv plata unor consultanti sau experti selectati de Guvern pe baza de CV si portofoliu, conform unei hotarari aprobate de Executiv.

Fonduri totale de doua milioane lei vor fi cheltuite, printre altele, pentru organizarea de seminarii, dar si achizitionarea de consultanta pentru analiza si "optimizarea" politicilor publice si a strategiilor guvernamentale, comandarea unor sondaje de opinie, achizitionarea unor baze de date si rapoarte in domenii de interes guvernamental.

La solicitarea Directiei de strategii guvernamentale, vor fi acordate avansuri de pana la 30% din valoarea contractelor, fara solicitarea unei scrisori de garantie bancara.