"Suntem interesati sa finantam toate tipurile de infrastructura, spitale, parcuri de producere a energiei verzi, dar si de infrastructura de transport, sector unde avem in vedere finantarea proiectului de constructie a autostrazii Comarnic-Brasov, in cazul in care acesta va fi relansat. Cu siguranta ca in maximum un an si jumatate finantarile acordate pentru infrastructura in Romania se vor dubla", a spus Weihs- Raabl, potrivit Mediafax.

El a aratat ca pana in prezent finantarile Erste/BCR de proiecte de infrastructura pe piata locala se ridica la circa 300 milioane de euro. Pentru urmatoarea perioada, Weihs-Raabl estimeaza pre-finantari in valoare de 200 de milioane de euro pentru licitatiile din Coridorul IV Pan European (tronsoane cu o suprafața totala de 288 de kilometri).

Coridorul IV incepe in Germania la Nurenberg si se continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta si continuandu-se pana la Istanbul. In prezent, de pe Coridorul IV a fost finalizat tronsonul Bucuresti-Cernavoda si se afla in diferite stadii de executie sectorele Arad-Timisoara si Cernavoda-Constanta, centura Sibiu si Constanta.

De asemenea, Erste, prin intermediul BCR, va acorda un credit de 23 milioane de euro grupului industrial Martifer, banii urmand sa fie folositi pentru dezvoltarea unui proiect de energie eoliana in sud-estul tarii.

Citeste si:

"Cautam proiecte care creeaza valoare adaugata, cu beneficii nu doar asupra locuitorilor, ci si cu implicații macroeconomice, cum ar fi tragerea investitorilor straini", a spus Weihs- Raabl.

In acest sens, Erste are in vedere finantarea, in parteneriat cu autoritațile romane, dar si cu alte banci, mai multor proiecte din domeniul transporturilor din lista prezentata de Guvernul Romaniei, printre care si constructia unui pod peste Dunare in zona Braila-Galați. Proiectul ar presupune fonduri intre 150 si 220 de milioane de euro, inclusiv finantarea pentru drumurile de conexiune.

"Studiem structura proiectului, poate va fi vorba de o concesiune si sa vedem daca putem face un Parteneriat Public Privat", a adaugat Weihs- Raabl.

Divizia de finantari pentru infrastructura din cadrul grupului austriac Erste a fost infiintata in 2008, activand, pe langa Romania, in Austria, Ungaria, Slovacia, Turcia ,Cehia, Polonia, Serbia, Croatia si Ucraina.