Romania devine tot mai atractiva pentru retailerii straini, iar acest lucru a fost simtit inclusiv de catre dezvoltatorii de proiecte comerciale, care pregatesc noi dezvoltari sau extinderi ale actualelor proiecte comerciale pentru anul viitor.

Potrivit datelor companiei de consultanta Colliers International, volumul de spatii comerciale asteptat spre livrare este estimat la circa 180.000 mp.

„Accentul va fi pe orasele din tara, unde vor fi livrate o serie de parcuri de retail, asa cum este cazul Shopping City Satu Mare (18.000 mp) si Prima Shops Oradea (10.000 mp), precum si extinderi ale proiectelor Shopping City Sibiu (cu inca 16.900 mp) sau a Shopping City Galati (cu inca 27.000 mp)”, au declarat reprezentantii Colliers International, una dintre cele mai mari companii de consultanta imobiliara la nivel local.

In cursul acestui an, piata de retail din Romania s-a caracterizat printr-un volum ridicat de spatii livrate si prin intrarea unor branduri noi, care au deschis primele magazine atat in centrele comerciale deja consacrate, cat si in proiectele recent inaugurate. In continuare, ne asteptam sa vedem noi nume pe piata, in special din randul brandurilor poloneze.

In 2016, pe piata din Romania au fost finalizati peste 200.000 mp de spatii de retail, fiind anul cu cele mai multe livrari dupa 2009. Aproximativ jumatate din volumul livrat a fost in Bucuresti, unde stocul de centre comerciale a ajuns la aproximativ 1,16 milioane mp, dintre care aproape 40% se afla in sectoarele 2 si 3, care au devenit cele mai aglomerate din punct de vedere al stocului.

„Livrarile recente, precum ParkLake Plaza si Verada Mall, au adus pe piata branduri noi. Dintre brandurile mass market care au ales sa deschida primele magazine din Romania in aceste proiecte, mentionam: Forever 21 a deschis primul magazin in Parklake Plaza, in timp ce brandul francez Tati a ales Veranda Mall. De cealalta parte, multe dintre brandurile premium au ales sa deschida primele lor magazine in centrul comercial Baneasa Shopping City, cu exceptia lui COS, parte a grupului H&M, care a inaugurat prima unitate pe Calea Victoriei”, a declarat Daniela Popescu, senior associate in departamentul de retail al Colliers International.

Printre brandurile premium care au intrat pe piata din Romania in cursul anului 2016 se mai numara Max & Co, Cerruti 1881, Chopard si Boggi

„Romania a continuat sa fie in centrul atentiei retailerilor si la targul MAPIC, care a avut loc in noiembrie la Cannes. Majoritatea retailerilor prezenti se asteapta sa incheie anul cu cresteri ale vanzarilor cuprinse intre 20-30% fata de anul precedent. Succesul acestor retaileri incurajeaza jucatorii care nu sunt inca in Romania, performanta lor reflectand direct potentialul pietei noastre”, a explicat Daniela Popescu.

Noi retaileri se uita la Romania: O piata care va prinde urmatorul val in dezvoltare

Conceptele internationale precum TK Maxx, Primark sau Toys ”R” Us, atat de asteptate pe piata din Romania, cel mai probabil vor amana decizia pana la un nou ciclu economic.

„Motivul este relativ simplu: cele mai multe dintre aceste branduri au pus piciorul in pietele din Europa Centrala si de Est abia in ultimii ani, incepand cu tari precum Germania, Polonia, Cehia si Austria iar acum se concentreaza pe deservirea acestor piete. Cu siguranta Romania va fi parte din urmatorul val, imediat ce aceste tari vor fi saturate”, a subliniat Daniela Popescu.

Pe termen scurt, ne asteptam sa vedem noi intrari pe piata, o mare parte fiind din randul brandurilor poloneze care se uita la extinderea in Romania intrucat acopera deja foarte bine piata din Polonia.

„De asemenea, ne asteptam ca anul viitor sa vedem pe plan local noi concepte de retail din Turcia. Aceste brandurile au o dubla motivatie, atat potentialul Romaniei, cat si incercarea de a-si diversifica pietele de desfacere, pentru a atenua riscurile geopolitice si deprecierea lirei turcesti”, a incheiat Daniela Popescu.

In ceea ce priveste chiriile, pentru spatiile comerciale moderne din Bucuresti, acestea variaza intre 14 – 22 euro/mp/luna pentru spatiile mari (1.000-2.000 mp), destinate ancorelor de fashion si intre 17 – 25 euro/mp/luna pentru spatiile medii (350-800 mp).

Colliers International este una dintre cele mai mari companii de consultanta imobiliara prezente pe piata din Romania, pe care mai activeaza nume precum JLL, CBRE, DTZ Echinox sau Knight Frank.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri