Potrivit consultantilor EuroMetropola, existau inca din 2007 suficiente voci care puneau la indoiala fezabilitatea proiectului Zona Metropolitana. Acestia sustin ca sansele ca "Marele Bucuresti" sa fie incadrat de Butimanu, Peris, Ciolpani, Gruiu, Nuci, Gradistea, Petrichioaia, Sinesti, Belciugatele, Fundulea, 15 comune din Giurgiu si inca 4 din Calarasi erau extrem de mici, din mai multe cauze care tin atat de cadrul legislativ, cat si de proiectele de infrastructura pe care le presupunea acest proiect.

Pe langa aceasta extindere, reprezentantii EuroMetropola mai spun ca erau inca doua mari promisiuni, un al doilea inel de centura al Capitalei si chiar o centura feroviara lunga de 81 km care ar fi trebuit sa preia traficul de calatori de la periferii.

"Anuntarea acestor planuri a dat startul unor speculatii de neinchipuit pe raza comunelor ce urmau sa se alipeasca Bucurestiului. Foarte multe dintre terenurile cu potential, pe o raza de 20 de kilometri de Capitala si chiar mai mult, au facut obiectul speculatiilor imobiliare. Exista zone in care cresterile de pret au fost justificate prin lucrarile de infrastructura realizate sau prin dezvoltarea efectiva a zonei. Toate acestea au fost posibile datorita investitiilor private, iar exemple pozitive sunt localitatile Fundulea, unde s-au construit numeroase parcuri industriale, sau Branesti si Belciugatele, unde s-au demarat atat proiecte rezidentiale, cat si industriale", comenteaza consultantii EuroMetropola, potrivit NewsIn.

Potrivit acestora, a doua sosea de centura a Bucurestiului, un alt proiect care a generat o frenezie la momentul anuntului oficial, a dus la "o isterie atat de mare incat proprietari sau doar speculanti atrageau clienti pentru terenuri vehiculand CD-uri cu harta Zonei Metropolitane, inclusiv cu locatia exacta a viitoarei centuri".

Citeste si:

"Locuitorii din apropierea Bucurestiului sperau prin Zona Metropolitana sa se rezolve problemele legate de infrastructura, pe care bugetele locale nu le-ar fi putut acoperi", au mai adaugat cei de la EuroMetropola.

Acestia mai spun ca in prezent Zmb.ro, site-ul oficial al proiectului, a ramas doar o simpla platforma, iar orasul a continuat sa se extinda cu preponderenta spre nord datorita planurilor investitorilor privati.

"Zona Metropolitana era un plan greu de pus in aplicare deoarece viza o extindere uniforma a Bucurestiului, ceea ce nu este decat o fictiune. Infrastructura actuala permite o dezvoltare diferentiata pe zone, tendinta in ultimii 3 ani a fost ca sudul si estul sa atraga mai mult investitii industriale, vestul - office si nordul rezidential si office", au spus cei de la EuroMetropola.