„Filosofia de business a magazinelor de cartier, ce urmeaza a fi adoptata si de marii retaileri, se bazeaza pe apropierea de client si pe satisfacerea rapida a unor nevoi punctuale. Unitatile de proximitate vor miza pe dezvoltarea zonei de produse perisabile, produse de bacanie, precum si a celei cu bunuri destinate satisfacerii nevoilor imediate. Suprafetele unitatilor comerciale vor fi astfel destul de reduse, de pana la 150 mp”, spun cei de la Regatta.

Printre retelele care au adoptat deja noul concept de business se numara Mic.Ro, controlata de omul de afaceri Dinu Patriciu, Carrefour Express si Metro Punct. In timp ce Mic.Ro si-a anuntat intentia de a se extinde in Capitala, obiectivul fiind infiintarea a 100 magazine la nivelul intregului oras, celelalte doua companii doresc o extindere atat in cartierele Bucurestiului cat si in provicie, vizate fiind orasele cu o populatie de 50.000 de locuitori sau mai putin.

De asemenea, anul trecut, compania Interex si-a anuntat interesul fata de magazinele de proximitate, dupa exemplul filialei din Franta care deja opereaza cu supermarketuri de proximitate si a carei optiune si-a dovedit profitabilitatea.

Chiriile spatiilor comerciale din Bucuresti au scazut cu 33% in ultimii doi ani si cu aproape 25% in ultimul an, potrivit datelor furnizate de portalul imobiliare.ro. Astfel, daca in mai 2008 pretul mediu cerut pentru inchirierea unui spatiu comercial era de 42 euro/mp, la in prezent chiria medie a ajuns la 28 euro/mp.

Citeste si Cat costa intretinerea unui spatiu comercial.



Cum isi promoveaza Patriciu magazinele de cartier: Cine a pus Mic.Ro in drum, ala n-a fost om nebun

Cum isi promoveaza Patriciu magazinele de cartier: Cine a pus...