Valoarea de piata a Militari Shopping Center era la sfarsitul lunii iunie de 72,3 milioane de euro, in scadere cu peste 6,5 milioane de euro fata de evaluarea de la sfarsitul anului trecut, scrie Mediafax.

"Reevaluarea in jos a investitiilor din Romania a rezultat din situatia dificila in care afla inca economia din aceasta tara, cu impact asupra pietei imobiliare", se arata in raportul semestrial al companiei.

Centrul avea in luna iunie un grad de ocupare de 98%, in scadere fata de luna decembrie cand spatiile erau ocupate in proportie de 99,61%, cel mai mare dintre proiectele detinute de grup in celelalte tari din regiune.

Atrium European Real Estate a achizitionat in anul 2004 prima faza a proiectului din Militari, dezvoltat de catre compania belgiana Liebrecht&wooD, in urma unei tranzactii de circa 20 de milioane de euro. Pentru extindere, care a fost finalizata in martie 2009, compania a anuntat ca a alocat 67 de milioane de euro.

Pe langa Bucuresti, compania mai detine doua terenuri de peste 260.000 de metri patrati la Arad si Constanta, unde urmeaza sa fie dezvoltate tot parcuri de retail, evaluate la 22,8 milioane de euro.

Citeste si:

Grupul opereaza in mai multe state din regiune, respectiv in Cehia, Ungaria, Lituania, Estonia, Polonia, Rusia, Slovacia, Turcia, Bulgaria si Ucraina, unde detine peste 150 de investitii finalizate cu o valoare de piata estimata de circa 1,5 miliarde de euro.

Actionarul majoritar al Atrium European Real Estate este grupul de investitori israelieni Gazit Globe, care a preluat in 2008 compania, la acea data Meinl Land, si a redenumit-o.

Grupul a inregistrat in primele sase luni venituri nete din chirii de 65 milioane de euro, in crestere cu 11,19 % fata de perioada similara din anul anterior.