- Va asigur ca nu avem alta solutie decat modernizarea sistemului sanatatii. S-a dovedit ca asa cum merge nu mai merge.

- Avem 42 de case judetene de sanatate care nu controleaza retetele medicilor de familie, care nu controleaza zilele de spitalizare, stau mult prea mult, avem prea multe zile de spitalizare. Orice casa privata care va substitui casa judeteana va face contracte pe standarde de cost, va introduce reguli pentru fiecare tip de boala sau pentru cea mai mare parte a tipurilor de boli.

- Nu sunt specialist in sanatate, dar am inteles lucrurile acestea despre gestionarea banilor, care se va face mult mai bine de o casa privata decat de una de stat.

- Statul este acuzat de slaba calitate a sistemului de sanatate pentru ca numai el este jucator. Cand va fi si sectorul privat, nu numai ca am putea spune ca se creeaza conditiile unui management performant, ci vom fi si responsabili impreuna.

- Macar legea sanatatii am putea sa o dezbatem pana la mijlocul lui februarie, sfarsitul lui februarie, astfel incat inainte de vacanta de vara sa avem legea adoptata, ca mai apoi sa avem legislatia secundara. Ce vreau sa stiti: nu-mi doresc o asumare a raspunderii pe o lege atat de importanta. As vrea ca un numar cat mai mare de romani sa-i stie continutul.

- Devin un sustinator al acestei legi, nu neaparat in forma formulata. In 2000, bugetul sanatatii era de un miliard de euro. In 2011, bugetul sanatatii a depasit 5 miliarde de euro.

- Rezultatele (cresterii bugetului - n.r.)? In primul rand, o lipsa de performanta. In al doilea, s-a aratat si e in curs de corectare - lipsa de proceduri. In al treilea, subfinantarea. Principalele probleme ale sistemului de sanatate sunt: monopolul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS), care e un dezastru din punctul de vedere al eficientei cheltuielilor, politizarea sistemului sanitar, ineficienta in administrarea fondurilor, coruptia si abia pe ultimul loc este finantarea.

- Serviciul de urgenta a statului va continua sa se doteze. Vom continua sa investim sume foarte mari.

- Cititi cele patru pagini (dedicate sistemului medical de urgenta din proiectul de lege - n.r.). Altfel, va fi suficienta dezinformare.

- Sunt doua entitati SMURD in Romania: un serviciu al statului si o fundatie.

- Nimeni nu va putea face un serviciu de urgenta separat de cel al statului. Privatii nu pot lucra decat prin 1-1-2.

- Sustin ca si sectorul de sanatate trebuie reformat pentru a putea continua procesul de reformare al statului.

- Cine spune ca sistemul trebuie creat intr-un an? Important e sa ai legea pentru ca necesita multa legislatie secundara. Intai, ai legea cadru, apoi legea secundara. La fel ca si legea educatiei, cea a sanatatii necesita circa 2 ani pentru a deveni functionala.

Citeste si:

- Sa nu considerati ca am devenit primul doctor al tarii.

- Nu pot spune vedem cat de rau merge sistemul de sanatate, avem solutie, dar hai sa asteptam sa treaca si alegerile. Nu se poate asa ceva.

- Toti cei printre degetele carora se scurg miliardele acestea (doresc blocarea legii - n.r.). Sunt interesati sa blocheze legea.

- Un asigurator privat care trebuie sa plateasca pentru fiecare asigurat va pune sub control si modul in care cheltuie banii. Nu va mai privi nici la retete, nici la zilele lungi de spitalizare cu indiferenta, pentru ca el pierde. El va indrepta in mod obligatoriu ceea ce acum este extrem de deficitar – tratamentul in ambulatoriu. Nu ca acum, cand CNAS si caselor nu le pasa. Va interveni grija pentru bani.

- Ma intereseaza ca sistemul de sanatate sa evolueze pozitiv.

- Abordarea opiniei publice din ultimele zile mi se pare deplasata.

- SMURD nu a fost facut de un singur om. Statul a facut eforturi uriase pentru dotarea SMURD si a salvarilor. Sistemul SMURD e un sistem creat de statul roman.

- Deschiderea posibilitatii ca autoritatile locale sa fie parte a sistemului de ambulanta nu face nimic rau. E timpul ca autoritatile locale sa ajute ameliorarea sistemului ambulantei.

- Nimeni nu-si pune problema privatizarii SMURD. Foarte putini stiu cum functioneaza SMURD. Este parte a Inspectoratelor pentru Situatii de Urgenta (ISU). SMURD e o unitate care face parte din ISU, este alcatuit din pompieri profesionisti si sunt toti calificati ca paramedici. Adica stiu sa dea primul ajutor, dar pentru situatii mai complicate intervine salvarea. Sa stiti ca pompierii de pe salvarile SMURD sunt aceiasi pompieri care sunt si pe masinile de stins incendii. Cei 2.300 de pompieri profesionisti de pe SMURD au facut cursuri de paramedici.

- A fost un efort de patru ani pentru ca aceasta lege sa fie lansata in dezbatere publica. Mi-e greu sa inteleg furia impotriva acestui proiect.

- A existat o comisie prezidentiala formata din specialisti. Presedintele comisiei a fost rugat ca impreuna cu un colectiv sa transfere ideile intr-un proiect ce s-a constatat in proiectul de diagnostic.

- Legea nu contine referiri la privatizarea SMURD. Vom pune proiectul legii sanatatii si pe site-ul presedintiei.

- De ce m-am implicat? Unul dintre angajamentele mele este modernizarea statului.

Nota: cele mai recente declaratii sunt listate primele.