"Cand intram pe o ruta noua, destul de multi calatori, care pana atunci circulasera cu operatorul feroviar de stat, incearca sa dea spaga controlorului. Apucaturile cu care vin sunt clare, incearca sa mearga fara bilet. Cand deschidem o noua ruta se fura perdele, iar unii calatori scriu pe pereti si mananca seminte. Oamenii isi schimba comportamentul cand vad ca au altfel de conditii si cand li se atrage atentia", a declarat Dumitru Barbacuti, directorul general al Transferoviar Calatori (TFC), parte a Transferoviar Grup (TFG), scrie Mediafax.

El spune ca pe anumite rute, societatea pe care o conduce are contracte cu firme de paza.

"In general, oamenii respecta curatenia. Am reusit in anumite automotoare sa montam sisteme de supraveghere video. Mai dispar din cand in cand perdele, mai ales pe sectia Oltenita, dar si cosuri de gunoi. Avem probleme cu cei care asculta muzica data tare. Am reusit sa eliminam mancatul de seminte si fumatul in tren. In schimb, hartia igienica si sapunul din toalete se fura in continuare, pentru ca nu poti sta la usa WC-ului si nici sa montezi camere video. In toaleta, fiind singuri, ori fumeaza, ori sustrag hartia igienica si sapunul", a adaugat directorul firmei.

Acesta a mai spus ca la plecarea pe fiecare ruta a unui tren de calatori, hartia igienica dispare in medie in maxim zece minute, iar sapunul in aproximativ o ora.

Trenurile private au recastigat calatori care optasera deja sa mearga cu masina proprie sau cu microbuzul.

Citeste si:

"In mare parte avem un trafic foarte mare de elevi, care ar fi stat altfel in gazda. In zona Buzaului, Oltenitei sau la Galati avem trenuri care ajung in orase in jurul orei 7:00 si sunt pline de elevi. Stateau in gazda pentru ca nu aveau trenuri potrivite pentru a ajunge la scoala si a se intoarce acasa. Acum platesc mult mai putin la tren decat la gazda", a afirmat Barbacuti.

Firma opereaza pe 11 rute si facem aproximativ 7.000 de kilometri pe zi, in medie. TFC are 23 de automotoare, care cumuleaza 4.500 de locuri si peste 600 de angajati.

Transferoviar Grup a fost infiintat in anul 2003 ca operator feroviar de marfa. Incepand cu 2010, TFG a devenit si operator feroviar de calatori, dar si gestionar de infrastructura feroviara, inregistrand o cifra de afaceri din transportul de calatori de 14 milioane de lei.

Incepand cu luna mai 2011, Transferoviar Calatori (TFC) a preluat activitatea de transport feroviar de calatori de la TFG, si a avut o cifra de afaceri de 46 de milioane de lei. In anul 2012 TFC a avut afaceri de aproximativ 56 de milioane de lei, iar pentru anul in curs estimeaza un rulaj de 66 milioane de lei.

TFG este detinut de omul de afaceri Mitica Calin, proprietarul fabricii Remarul 16 Februarie din Cluj-Napoca.

Sursa foto: freedigitalphotos.net