Persoanele care apeleaza in mod abuziv Serviciul 112, de regula, se joaca la telefon, fac glume proaste, tipa, canta, pun muzica, aduc injurii operatorilor 112, doresc sa converseze sau sa fie ascultati de catre cineva ori solicita diverse informatii cu caracter nonurgent, se arata in raspunsul STS, potrivit Mediafax. In situatia in care persoanele care apeleaza abuziv Serviciul 112 sunt identificate, acestea pot primi amenda intre 500 si 1.000 lei. Astfel, in primele luni ale acestui an au fost aplicate 4.892 de sanctiuni contraventionale.

Insa, de regula, acest tip de apel este initiat de pe telefoane cu serviciu preplatit si nu sunt identificabile, astfel ca sanctiunile nu releva numarul mare de apeluri false. In primele cinci luni ale acestui an, in Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta, au fost receptionate, in medie, 45.863 de apeluri pe zi, respectiv 1.911 apeluri pe ora.

Numarul total mediu de operatori cu care se raspunde la apeluri in 24 ore, la nivel national, este de aproximativ 300. Astfel, numarul mediu de apeluri tratate de catre un operator intr-o zi, la nivel national, este de 425, iar pe ora aproximativ 18 apeluri. Apelurile false intarzie tratarea celor reale, timpul mediu de tratare a unui apel fiind de 50 de secunde. In afara acestei intarzieri care creeaza operatorilor un mare disconfort, se mai poate prejudicia calitatea serviciului prestat, mai spun reprezentantii STS.

Anul trecut, au fost inregistrate aproape 17,5 milioane de apeluri la 112, 70,91 la suta dintre ele fiind false, a anuntat STS. Urmare a constatarilor facute, pe parcursul anului, 10.892 cetateni au fost sanctionati conform legii pentru apeluri false si abuzive catre numarul 112.