Tennis Hero este o scoala de tenis la Clubul Diplomatic, prin care incearca sa sustina si sa promoveze beneficiile tenisului in randul copiilor si adultilor.

„Afacerea este facuta in parteneriat cu asociata mea Carla Rebecca, de cetatenie australiana, impreuna cu care ne-am dorit sa aducem din Australia cateva competitii foarte populare, unde participantii castigau premii in bani indiferent de nivelul la care jucau. Fiind un adept al metodologiei Lean Startup, inainte de a face orice, am intervievat 20 de potentiali clienti ce participau deja la o competitie de tenis similara, insa low-cost. Desi toti spuneau ca ideea este «interesanta», nimeni nu a platit pentru alternativa noastra premium. Desi aparent ar fi putut parea un esec, odata ajuns acasa, am realizat ca 3 dintre cei intervievati erau parinti si imi cereau o recomandare de antrenor pentru copilul lor, fiind nemultumiti de serviciile pe care le aveau disponibile la alte cluburi - fie antrenorii erau neseriosi, fie era frig in balon si copiii raceau sau antrenorii aveau un comportament abuziv. Acela a fost momentul cand am pivotat spre ceea ce reprezinta azi Tennis Hero”, povesteste Dan.

In anul 3 de faculate a ajuns in Australia, pentru a vizita familia prietenei sale, si a fost placut surprins de cum se juca tenisul acolo. Aveau turnee in stil compass, mai dinamice, unde aveai sansa sa joci cate trei meciuri pe turneu, majoritatea taxelor de inscriere se intorceau la jucatori ca premii „si se punea foarte mult accentul pe ideea ca atunci cand pierzi, de multe ori inveti mai mult decat atunci cand castigi, nu ca in Romania, unde atunci cand pierzi un meci, de obicei esti considerat un «loser»”, spune el.

Desi nu prea stia de unde sa inceapa, a facut un plan si in fiecare zi incerca sa faca progrese. Toate lucrurile s-au mai asezat in momentul in care celor doi tineri le-a fost aprobata finantarea de 25.000 euro din fonduri europene, prin intermediul Universitatii Romano-Americane.

„Accesul la finantare a fost relativ facil, in comparatie cu birocratia de dupa. Timp de 6 luni a fost un pic frustrant pentru ca majoritatea timpului il petreceam luptandu-ma cu procesele birocratice din spatele finantarii, insa am invatat mult si ma simt mult mai puternic dupa aceste greutati”.

Citeste si:

Tennis Hero a pornit in iulie anul trecut. „Cateva luni am vandut lectii de tenis «la bucata», iar in octombrie am pivotat catre a vinde doar abonamente pe 6 luni, astfel incat sa putem previziona cashflow-ul si garanta rezultatele membrilor nostri. Optimizand procesele de vanzari si reinvestind 70% din profit in promovare online, am ajuns de la 0 la 200 de lectii lunare in 9 luni”, spune el.

Nu a fost numarul 1 mondial si nici nu a avut 10 pe linie, insa…

Nu trebuie sa fii tot timpul „primul din clasa” pentru a reusi in viata – si acest lucru este si a fost exemplificat de-a lungul istoriei de nenumarate ori – vezi Einstein, Bill Gates sau Mark Zuckerberg, de exemplu.

„Desi nu am fost locul 1 mondial si desi nu am avut numai 10 pe linie, tenisul m-a ajutat sa imi dezvolt calitati care acum ma fac sa fiu un pic diferit fata de alti tineri de 22 de ani si exact asta si promovam, ideea de dezvoltare personala prin sport, unde punem accent pe progres si atitudine, nu rezultate. Pe langa acest aspect, suntem foarte atenti la cateva detalii si nevoi ale membrilor nostri pentru a crea o experienta premium. Cateva exemple:

  • Parintii nu vor ca iarna copiii sa raceasca la tenis, noi am negociat temperatura din balon la 15-18 grade, astfel incat la noi nimeni nu a racit;
  • Parintii au asteptari de progres de la copilul lor, noi oferim un raport periodic prin care cuantificam progresul lor pe mai multe paliere obiective si subiective astfel incat sa le garantam progresul;
  • Pentru parintii ce vor doar sa ii dezlipeasca pe copii de tablete si calculator, ne asiguram ca de fiecare data cei mici pleaca cu zambetul pe buze, astfel incat sa isi doreasca sa petreaca cat mai mult timp jucand tenis, nu pe tablete”, spune antrenorul.

O data pe sezon, pentru parintii care isi doresc de la copii sa devina jucatori profesionisti, organizeaza un eveniment cu un jucator/o jucatoare profesionist(a), astfel incat sa le ofere sansa de a extrage cat mai multe cunostinte. Urmatorul invitat va fi Victor Hanescu.

Pentru tineri cel mai bine merge promovarea pe Facebook, unde, optimizand in mod activ toti parametrii, au creat un sistem unde ce investesc in promovare se tripleaza in vanzari.

In prezent, Tennis Hero are 5 antrenori, in 2016 urmand sa demareze o campanie de promovare de 20.000 de euro, sa se extinda la o a doua locatie si, incepand cu 15 iunie, in fiecare saptamana vor testa un antrenor nou. In 2017, tinerii au in plan lansarea unei platforme de booking pentru lectii de tenis, unde fiecare antrenor va avea pretul dinamic in functie de cerere si oferta, astfel incat chiar Simona Halep sa poata oferi lectii de tenis la 15-20.000 euro/sedinta.

Investitie si venituri

Investitia initiala in proiect s-a ridicat la circa 5.000 de euro, insa dupa toate reinvestitiile din anul acesta, vor depasi 100.000 de euro, cifra de afaceri.

„Investitia cea mai importanta fiind cea de timp, au fost zile cand am lucrat si 24 de ore continuu, insa cred ca echilibrul este mai sustenabil si cu un pic de sport si time management, poti fi mai productiv pe termen mediu si lung”.

Cum ti se pare startup-ul tinerilor? Consideri ca romanii vor fi pasionati, si in viitor, de cultura sportului? Te incurajam sa comentezi.