In ultimii ani, romanii au incercat sa se indeparteze de ideea spalarii rufelor acasa, apeland la spalatoriile ecologice, care sunt la ora actuala destul de limitate ca numar pentru cererea in crestere. Afacere cu potential, deschiderea unei spalatorii ecologice necesita investitii de minim 50.000 de euro, conform declaratiilor proprietarilor.
“Investitia initiala a fost de circa 250.000 de euro”, ne-a declarat Cristi Toanchina, asociat in cadrul Lavanderia, afacere cu spalatorii ecologice lansata in septembrie anul trecut. La numai un an de la deschidere, compania si-a extins numarul de spalatorii ecologice la 5 locatii in Bucuresti, iar in urma cu patru zile au inaugurat a sasea locatie, in supermarketul Mega Image Titan.

Pentru o singura spalatorie, aproximativ 75.000 de euro s-au alocat pentru echipamente, cosumabile, mijloace de transport, salarii si chirie, insa permanent se adauga noi investitii in calitatea produselor utilizate. “Folosim echipemente noi, masini importante din Italia si detergenti biodegradabili, care sunt adusi din import in Romania”, spune si Anca Toanchina, asociat Lavanderia.

Aceasta sustine ca, in general, o spalatorie ecologica se poate deschide cu un minim de 50.000 de euro, dar investitiile pot depasi si 100.000 de euro pentru o unitate, in functie de alegerea echipamentelor, noi sau second-hand, a detergentilor ecologici si a spatiului aferent.

Compania a deschis pana acum spalatorii in Piata Dorobanti, Piata Traian, Piata Vitan, ultimul pariu fiind unitatile din cadrul hipermarketurilor Kaufland (Barbu Vacarescu), Real (Vitan) si Mega Image (Titan). “Suntem in discutii cu Mega Image si vrem sa deschidem in fiecare magazin din retea”, spune Anca Toanchina, care ia in considerare aceeasi posibilitate si pentru Real si Kaufland. ”Vom cauta in continuare locatii strategice”, spune si Cristi Toanchina.

Planurile de viitor ale companiei confirma tendinta spalatoriilor ecologice
de a-si gasi un loc in cele mai importante centre comerciale si hipermarketuri. “Vrem sa terminam anul cu 10 puncte de colectare. Vom mai deschide patru, din care unul in Ploiesti, cel mai probabil in Mega Image”, spune aceasta.

Astfel, Bucurestiul ar urma sa beneficieze de 9 spalatorii ecologice Lavanderia, intr-o piata in plina dezvoltare, unde spalatorii si curatatorii chimice ca Top Clean (prezent si in Carrefour), Blueclean sau Eco Clean urmaresc, inainte de toate, extinderea.

Eco Clean, care activeaza pe piata din 2000, incluzand si o divizie industriala si servicii de curatenie profesionala la domiciul sau pentru birouri, are in prezent 13 centre de colectare localizate in Bucuresti si 4 in Ploiesti. Conform datelor publicate de reprezentantii Eco Clean pe site-ul companiei, grupul are “o cifra de afaceri de peste 3 milioane euro si un numar de circa 200 de salariati”.

Romanii platesc lunar intre 100 si 300 lei pentru servicii de curatatorie

Dezvoltarea retelelor de spalatorii si curatatorii ecologice, in special in Bucuresti, nu poate fi decat rezultatul cererii in urcare pentru aceste servicii. De ce aleg romanii spalatoriile ecologice? Din lipsa de timp, comoditate, dar si pentru a beneficia de avantaje ca utilizarea detergentilor profesionali sau consumul redus de energie si apa.

“Romanii platesc lunar intre 100 si 300 lei pentru servicii de curatatorie”, spun reprezentantii Lavanderia, care estimeaza numarul zilnic de clienti pe locatie la 40-50 si chiar peste 70 in perioadele de varf, incepand cu septembrie, in ianuarie-februarie si aprilie, in general in apropiere de sarbatori. Afluxul mare de clienti nu este totusi pe masura numarului de companii specializate, in comparatie cu tarile din Occident, micile orase fiind excluse deocamdata de pe harta retelelor de spalatorii ecologice.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri