Daca nu esti atent, social media si, particularizand, reteaua sociala Facebook, poate face mai mult rau decat bine afacerii sale. Pentru a avea succes chiar si atunci cand esti online, este indicat sa tii cont de anumite reguli de business cand iti faci cont pe Facebook, potrivit Entrepreneur.
Evita sa faci afirmatii la persoana intai

Este recomandat ca atunci cand vorbesti in cadrul unei retele sociale despre compania pentru care lucrezi sau despre business-ul tau sa folosesti persoana a treia (ei) sau a doua (noi). Spre exemplu, pentru a anunta ca firma ta va lua parte la o conferinta de presa, poti posta pe pagina de Facebook urmatoarele: “[Numele companiei] va lua parte la evenimentul X care va avea loc saptamana aceasta” sau “Vom lua parte la...”. De asemenea, aceasta regula se aplica si in cazul in care raspundeti comentariilor fanilor avuti in reteaua sociala.

Concentreaza-te pe calitate, nu pe cantitate

Desi exista o mica posibilitate sa nu fi de acord, conteaza mai mult “calitatea” avuta de fanii business-ului tau de pe Facebook decat numarul lor. Cel mai bine este sa te concentrezi pe calitatea conexiunilor stabilite cu prietenii pe care ii ai in reteaua respectiva. Iar daca acestia sunt persoane “de calitate”, va creste si numarul lor, datorita referintelor primite.

Afiseaza posturile fanilor tai

In timp ce fanii si ceilalti vizitatori ai profilului tau de pe Facebook vor sa afle cat mai multe informatii legate de ce e nou in business-ul tau, ei au si anumite asteptari – vor sa vada si ce au de spus ceilalti fani.

Evita sa te promovezi in mod exagerat

Trebuie sa tii minte ca Facebook este o retea de socializare, nu de vanzare. Desi potentialii tai clienti asteapta sa intri pe Facebook, asta nu inseamna ca vor si sa fi intruziv si sa ii invadezi cu tot felul de mesaje publicitare.

Creeaza o comuniune cu fanii tai de pe Facebook

Cand fanii tai comenteaza asupra unui post de-al tau sau iti adreseaza o intrebare legata de business-ul pe care il ai, multumeste-le, apoi raspunde-le.

Updateaza cu regularitate statusurile

Utilizatorii Facebook isi pierd repede interesul daca nu vii cu ceva nou. Incearca sa-i atragi de partea ta, asa ca actualizeaza in permanenta profilul tau cu poze, clipuri video si continut.

Fii autentic si transparent

Daca faci o greseala, recunoaste-o si incearca pe cat posibil sa o rezolvi. Fanii tai vor aprecia acest lucru.

In sfarsit, nu uita cat de important este sa fii prieten cu ceilalti. Nu te gandi la fanii tai de pe Facebook ca la o unealta pentru a-ti promova business-ul. Incearca sa-i privesti ca pe niste prieteni, cu care sa poti discuta despre produsele si serviciile tale, cu care te poti sfatui.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri