Ideea celor doua prietene, Alma Rusu si Ioana Paun, a aparut in timpul unui an de pauza in care nu erau hotarate ce pas sa faca, daca sa revina ca angajate ori sa faca ceva pe cont propriu. Cele doua s-au decis sa devina partenere pentru a deschide un magazinul cu produse cosmetice biologice MioBio.

“Dupa ce mi-am dat demisia de la corporatia unde eram angajata au trecut cateva luni in care m-am gandit ce sa fac. Sa ma reangajez sau sa fac ceva pe cont propriu, iar atunci mi-a venit ideea acestui magazin”, explica Alma Rusu, care a lucrat aproape 12 ani in domeniul resurselor umane, din care sase in domeniul bancar.

In vara lui 2008, Alma si Ioana au inceput sa se intereseze in vederea dezvoltarii acestui plan indraznet si intr-un an au cautat furnizorii si au stabilit contactele cu care vor colabora in viitor. Desi inainte de demararea procesului s-au gandit si la deschiderea unei librarii, acestea s-au decis ca vor sa lanseze "un business de suflet", dat fiind faptul ca erau consumatoare de astfel de produse.

De la idee pana la materializarea planului a trecut un an, iar in august 2009 magazinul Mio Bio a fost deschis oficial in centrul Bucurestiului. Cu o investitie initiala de 35.000 de euro provenita din economiile personale ale celor doua antreprenoare a fost stabilita locatia magazinului, stocul de produse si dezvoltarea site-ului.

MioBio a deschis cu sase branduri si in prezent pe rafturile magazinului se pot gasi opt producatori de cosmetice biologice, iar ofertele continua sa vina din partea distribuitorilor. Magazinul este unic importator pentru anumite branduri si distribuie produse catre alte magazine in cazul acestor branduri.

In prezent, business-ul a intrat pe profit si pana la sfarsitul primului an (n.r – luna august) ar putea atinge o cifra de afaceri cuprinsa intre 80 si 100.000 de euro. “In prezent, am intrat deja pe un mic profit si estimam o cifra de afaceri de aproape 100.000 euro pentru primul an de la deschidere. Profitul obtinut il vom reinvesti in extinderea portofoliului de produse”, a declarat Alma Ursu, care a adaugat ca fata de primele luni magazinul aproape si-a dublat cifra de afaceri.

In afara de cele doua fondatoare, MioBio are un singur angajat, insa echipa s-ar putea mari, avand in vedere planurile de extindere pe zona de distributie. Pana acum, produsele aduse in Romania de MioBio se gasesc in alte sase magazine cu produse biologice de larg consum, dar si in saloane de ingrijire.

Reprezentantul magazinului de cosmetice biologice spune ca desi aceasta industrie este foarte prietenoasa piata este inca nedezvoltata in comparatie cu alte state europene. In Bucuresti sunt aproximativ trei astfel de magazine, iar printre concurentii MioBio se numara Natural Paris si L’Occitane.

Totusi, in segmentul online piata produselor cosmetice bio este diferita. Daca in urma cu doi ani se gaseau doar 10 magazine de acest tip, in prezent sunt peste 30 de magazine online care vand cosmetice biologice. MioBio detine si un magazin online integrat pe site, insa acesta a avut rezultate sub asteptari, fiind folosit pentru vanzarile din afara Bucurestiului, unde se afla locatia fizica a magazinului.

Consumatorii tinta ai magazinului cu produse care nu sunt modificate genetic sunt persoane din mediul urban cu varste cuprinse intre 25 si 45 de ani, cu venituri medii si peste medie si cu studii superioare.

Conceptul de la baza MioBio este legat de un “boutique multi-brand”, mai exact, in magazin pot fi gasite branduri internationale, dar si branduri de nisa. “Cand ne-am hotarat sa deschidem magazinul am urmarit atat brandurile cunoscute cu prezenta in peste 30 de tari, dar si branduri de nisa, de manufactura, cu o poveste in spate. Am ales riguros brandurile pe care le avem in magazine, ne-am orientat catre tari cu traditie bio ca Germania, Austria, Franta si avem branduri globale versus branduri de nisa”, a spus Alma Rusu.

Magazinul include producatori cu o traditie veche de doua secole sau pionieri ai acestui segment, dar si branduri exclusiviste cu o prezenta internationala redusa. In prezent, MioBio are produse ale unor producatori ca Rampal Latour, Less is More, Florascent, Suzanne Kaufmann, Welleda, Primavera si Ane Marie Borlind.

Reprezentantii MioBio spun ca actuala criza economica nu a afectat afacerile magazinului, dar se asteapta la o perioada destul de dificila. “Nu ne putem declara afectati de criza pentru ca suntem un business de nisa si pentru ca suntem in primul an si nu avem repere de comparatie. Intr-adevar, cresterile anuale nu vor fi spectaculoase, dar fiind pe partea de consumabile consumatorii revin in cele mai multe cazuri si se creeaza un public fidel”, a explicat Alma Rusu. Aceasta mai spune ca o criza economica poate avea si parti bune, cum ar fi normalizarea pietei imobiliare.

Pentru viitor, fondatoarele magazinului vor sa se extinda pe partea de distributie prin incheierea mai multor parteneriate cu alte magazine. MioBio a primit si o cerere de franciza si nu este exclusa aceasta varianta de extindere. De asemenea, MioBio vrea sa extinda si paleta de produse catre zona de accesorii.