CNAB va organiza o licitatie pentru serviciile de elaborare a studiilor de prefezabilitate, de fezabilitate si fundamentare economico-financiara, informeaza Mediafax.

Contractul va fi finantat din surse proprii si va avea o durata de un an. Termenul maxim pentru realizarea studiului de prefezabilitate este de doua luni de la data semnarii contractului, pentru fundamentarea economica este de o luna, iar pentru intocmirea studiului de fezabilitate este de trei luni de la receptia finala a fundamentarii economico-financiare.

Ofertele pot fi depuse pana la 17 august, iar criteriul de atribuire va fi oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic.

"Aeroportul Aurel Vlaicu trebuie sa se constinuie intr-un element strategic pentru Capitala, valorificand in permanenta calitatea sa de monument istoric si avantajele oferite nisei de piata de aviatie de afaceri si aviatie generala, devenind un factor de dezvoltare al zonei geografice deservite si un generator direct si indirect de ocupare a fortei de munca", se mentioneaza in caietul de sarcini.

CNAB arata ca dezvoltarea aeroportului se va face in stransa corelatie cu factorii de mediu.

Citeste si:

"Un principiu de baza care va fi avut in vedere impune ca operarea aeroportului sa se faca intr-o maniera in care elementul zgomot va fi tinut sub control si va cauza un impact minim asupra comunitatii locale, printr-o combinatie optima de mijloace fizice si operationale", se precizeaza in documnent.

La finele anului trecut, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat ca Aeroportul Baneasa va fi transformat pana in 2012-2013 in unitate rezervata zborurilor business si VIP, urmand ca traficul low-cost sa fie mutat pe Aeroportul Otopeni.

Oportunitatile de dezvoltare a aeroportului vizeaza realizarea de terminale dedicate la standarde internationale pentru curse VIP si de aviatie generala, confort ridicat si flexibilitate in programarea curselor pentru sectorul de business aflat in crestere, conexiuni mai rapide, folosind aeronave mici pentru zboruri charter si posibilitatea de a zbura oriunde in Europa, comparativ cu destinatiile limitate ale companiilor aeriene de linie si obtinerea unor timpi redusi pentru decolare.

Intentia eliminarii zborurilor comerciale pe Baneasa si transformarea aeroportului intr-o unitate dedicata curselor business si VIP a fost anuntata de autoritati inca de acum cativa ani, dar nu a fost pusa in aplicare.