De Craciun este posibil sa fie gata structura avionului, construit din materiale compozite, fibra de sticla, de carbon, duraluminiu, etc.

Propulsorul avionului este un motor racheta, care a facut deja 3 teste de zbor. Primele rulaje ale aparatului vor fi facute la finalul anului 2012. Destinatia aparatului este strict civila.

Prin testul cabinei avionului (Misiunea 6) s-a masurat acceleratia la impactul cu apa si la deschiderea parasutei. Un elicopter Mi-17 a ridicat la altitudinea de 700 m cabina presurizata a avionului supersonic IAR-111. La altitudinea mentionata, elicopterul a eliberat cabina, secventa urmata de declansarea motorului racheta al parasutei de recuperare, care a adus cabina pe suprafata marii.

Cabina a amerizat dupa un zbor perfect, datele indicand calificarea cabinei pentru zbor la bordul supersonicului IAR-111. Recuperarea cabinei de pe mare a fost realizata tot de cate elicopterul Mi-17.

Citeste si:

"Pe langa importanta calificarii pentru zbor a cabinei supersonicului, ARCA si partenerii sai au demonstrat capacitatea executarii rapide a unei activitati de recuperare de pe mare a unor obiecte amerizate din zbor, exercitiu important in perspectiva demararii testelor de zbor pentru supersonicul IAR-111 Excelsior, in anul 2012. Misiunea 6 marcheaza si o premiera absoluta pentru Romania, putine state din lume avand experienta recuperarii de pe mare a cabinelor destinate zborului cu echipaj uman", a declarat Dumitru Popescu, presedintele ARCA.

Programul ARCA pentru Competitia Google Lunar X Prize este finantat cu surse exclusiv private, cu sprijinul partenerilor BRD-Groupe Société Générale, System Plus si Calor, avand programat primul zbor in toamna anului 2012.