Directorul Aeroportului din Oradea, Gheorghe Pasc, a semnat, miercuri, cu reprezentantii unei asocieri de firme conduse de o companie din Austria, contractul de lucrari pentru modernizarea aeroportului.

Asocierea formata din subsidiarele romanesti ale companiilor Porr Construct - Teerag - Asdag cu societatea Col-Air Trading din Bucuresti a castigat licitatia pentru atribuirea lucrarilor la Aeroportul din Oradea, ofertand un pret de 79,9 milioane de lei, cu 21,3 milioane de lei mai putin decat valoarea estimata, noteaza Mediafax.

"Din acesti bani nu doar ca se va prelungi pista, dar se va demola pista actuala si se va construi in totalitate alta noua, mai lunga cu 300 metri, astfel incat lungimea sa ajunga la 2.100 de metri, iar latimea pistei va fi de 45 de metri, fata de 30 de metri cat are in prezent”, a declarat Gheorghe Pasc, directorul Aeroportului din Oradea dupa semnarea contractului.

De asemenea, in baza proiectului, vor mai construite doua cai de rulare-degajare, o platforma de imbarcare-debarcare pe care sa poata stationa sase aeronave, inclusiv de tip C (mari), sisteme de balizaj luminos de categoria a II-a de operare, cu lumini inclusiv pe axul longitudinal, nu doar pe marginea pistei, sisteme de alimentare cu energie electrica de baza si de rezerva, sisteme de telecomanda pentru sistemele de balizaj, sisteme de iluminat pentru platforma de imbarcare-debarcare si chiar si o uzina electrica noua, care sa asigure consumul de baza si de rezerva pentru sistemele de balizaj.

Intarzierea lucrarilor se plateste

Constructorii si-au asumat sa efectueze lucrarile fara oprirea traficului pe aeroport, acesta urmand sa fie inchis doar 59 de zile in primavara anului viitor. Conform contractului, termenul de finalizare a lucrarilor este 31 octombrie 2015, dupa care executantul va suporta penalitati de intarziere de 50.000 de euro pe zi. Reprezentantii asocierii castigatoare sunt convinsi insa ca vor termina lucrarile fara probleme.

"Multumim conducerii aeroportului pentru procedura legala si transparenta prin care a atribuit aceasta lucrare. Va asiguram ca va fi o lucrare foarte buna, care va fi facuta repede”, a declarat administratorul Porr Construct, Klaus Bleckenwegner.

Citeste si:

Odata semnat contractul, reprezentantii asocierii castigatoare vor face demersuri pentru obtinerea tututor avizelor necesare deschiderii santierului in conditii de siguranta, sapaturile urmand sa se faca dupa ce beneficiarul va da ordinul de incepere a lucrarilor.

Pentru ca asocierile formate din firmele Max Boegl - Astaldi - UTI Grup si Azvi - Trameco - Iamsat Muntenia au contestat la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor rezultatul licitatiei, dupa care au atacat si in instanta deciziile CNSC, ordinul de incepere a lucrarilor se va da doar dupa ce Curtea de Apel Oradea se va pronunta.
Curtea de Apel Oradea a stabilit data procesului pentru 22 octombrie.

"Am solicitat instantei sa stabileasca un termen de judecata mai scurt si sa judece in regim de urgenta, indiferent ce va hotari, ca sa nu pierdem banii europeni”, a afirmat directorul Aeroportului din Oradea, Gheorghe Pasc.

Contractul de finantare pentru extinderea si modernizarea Aeroportului Oradea a fost semnat pe 7 februarie de catre ministrul Transporturilor de atunci, Ramona Manescu. Valoarea totala a proiectului este de 129,7 milioane lei, din care 85% (96,001 milioane) sunt nerambursabili, de la Uniunea Europana, iar 13% (12,840 milioane) vor fi asigurati de la bugetul de stat, restul de 2% fiind in sarcina Consiliului Judetean Bihor si a Aeroportului Oradea.

In urma cu trei ani, aerogara Aeroportului din Oradea a fost modernizata in cadrul unui proiect de peste 3 milioane lei, astfel incat aceasta sa corespunda standardelor Schengen, iar aeroportul sa-si pastreze statutul de aeroport deschis traficului international.