FOTO REPORTAJ | Cum a schimbat coronavirusul all inclusive-ul din hotelurile grecești

Distanțare socială, măști, mănuși sau viziere, pandemia provocată de noul virus a schimbat multe din regulile turismului în 2020. Pe de o parte, operatorii din turism au fost nevoiți să caute noi formule pentru reluarea activității, iar pe de altă parte, turiștii au trebuit să se adapteze acestui format bizar de călătorie. Ce s-a schimbat în unitățile de cazare din Grecia, una dintre cele mai căutate destinații de către români, dar și ce soluții au găsit proprietarii de hoteluri pentru primirea primelor valuri de turiști, aflăm din materialul de mai jos.

Ce a fost modificat în recepțiile hotelurilor

Ca și în România, în Grecia hotelurile au fost închise din cauza pandemiei cu noul coronavirus (COVID-19). Odată ce granițele au fost închise, iar turismul a fost interzis, hotelurile nu au mai avut justificare pentru funcționare.

Turismul a fost reluat, treptat și cu multe norme, iar unitățile de cazare, unele dintre ele, și-au redeschis ușile în fața primilor turiști.

În primul rând, recepția hotelurilor din Grecia este împrejmuită de panouri de plexiglas. Recepționerii poartă măști sau viziere, după caz. Este foarte important de menționat că turiștii nu sunt obligați să poarte mască de protecție în interiorul hotelurilor.

Citeste si:
BREAKING NEWS | Ședință de guvern în Grecia pentru impunerea unor...
BREAKING NEWS | Ședință de...

Hotel Regina Mare, trei stele

Hotel Olympic Star Beach, patru stele

În al doilea rând, turiștilor li se măsoară temperatura și sunt îndemnați să își dezinfecteze mâinile. După aceea, trebuie să aștepte pentru efectuarea check-in-ului.

Citeste si:
Prețuri mai fierbinți decât nisipul în Mamaia. Hotelierii: Nu am...
Prețuri mai fierbinți decât...

Acrotel Hotel, Athena Pallas, cinci stele

În al treilea rând, înainte de efectuarea check-in-ului, recepționerii înmânează turiștilor un scurt formular, în care aceștia din urmă trebuie să noteze datele personale (nume, prenume, telefon, adresa din buletin etc). Ulterior, este predată cheia/cartela turistului, iar acesta poate intra în camera de hotel.

Citeste si:
Studiu: 88% din agentiile de turism detin o asigurare de faliment
Groupama: O pondere de 88%...

Hotel Olympic Star Beach, patru stele

Vezi și: Care sunt datele la care statele europene își redeschid granițele turiștilor

Cum arată camerele hotelurilor

Odată ajunși în camere, turiști vor regăsi aproximativ aceeași atmosferă. Sunt hotelieri care au decis să renunțe la aerul condiționat, pentru a evita filtrarea aerului din interior. Însă sunt și hotelieri care și-au asumat igienizarea frecventă a aparatelor de aer condiționat, dată fiind temperatura ridicată din Grecia.

Hotel Olympic Star Beach, patru stele

În plus, telecomanda aparatului de aer condiționat (dacă este cazul), dar și cea a televizorului din cameră sunt introduse în pungi transparente, de unică folosință, care se schimbă după fiecare turist. Alături de acestea, fiecare cameră este dotată cu un recipient cu dezinfectant.

Hotel Olympic Star Beach, patru stele

De asemenea, camerele sunt dezinfectate cu aparate care funcționează asemenea unor lămpi wood, la eliberarea acestora de către turiștii în cauză.

Sunt turiști români, și nu numai, care aleg să se cazeze în hoteluri care permit gătirea în cameră, fără să acceseze micul dejun, de tip bufet. Hotelurile de acest fel prezintă aceleași caracteristici ca cele de mai sus, iar camerele sunt asemănătoare unor garsoniere, care încorporează și o mică bucătarie. Este cazul hotelului Oceanis, încadrat la hotel de două stele, tip apartment.

De asemenea, proprietarii unităților de cazare au recurs și la măsura creării unor afișe sugestive, care ilustrează noile norme de protecție socială, precum distanțarea sau dezinfectarea mâinilor.

Citește și: Cod de bare pentru vacanța în Grecia. Cum completăm noul formular, cum suntem testați și cât stăm în izolare

Hotel Secret Paradise, patru stele

Hotel Regina Mare, trei stele

Hotel Regina Mare, trei stele

Nu în ultimul rând, deși dezinfectarea camerelor se face cu ajutorul unor aparate, femeile de serviciu nu lipsesc. Din nou, în funcție de specificul hotelului, acestea poartă măști, mănuși, chiar și combinezoane, pe care le schimbă după finalizarea programului de muncă sau la un interval stabilit de hotelier (circa două ore).

Acrotel Hotel, Athena Pallas, cinci stele

Reguli noi la mic-dejun

De cele mai multe ori, turiștii aleg sejururi care să cuprindă, cel puțin, mic-dejunul. Până la momentul coronavirus, mâncarea în hoteluri era servită la nivel de bufet suedez. Practic, turiștii își puneau orice voiau în farfurie, în cantitatea dorită de fiecare, cu posibilitatea de a reumple farfuriile ori de câte ori era nevoie.

Ei bine, din acest punct de vedere, regulile nu s-au schimbat foarte mult. Ideea de bufet suedez a rămas, însă este un bufet suedez servit de angajații hotelurilor. Așadar, turiștii trebuie să urmeze un traseu indicat de proprietarii unităților de cazare, care presupune, mai întâi de toate, dezinfectarea mâinilor. Ulterior, turiștii formează un șir indian, păstrând distanțarea socială, deplasându-se prin fața ”vitrinelor” cu mâncare.

Hotel Secret Paradise, patru stele

Aceștia roagă ospătarii sau angajații hotelului cu pricina să le pună în farfurie ceea ce doresc, în cantitatea solicitată. Astfel, turiștii nu ating nimic din felurile de mâncare expuse sau produse din veselă. Farfuriile și tacâmurile sunt oferite de angajații hotelului.

Există și câteva produse ce pot fi luate direct de către turiști, în funcție de alegerea proprietarului hotelului cu pricina, cum ar baclava, kataif sau halva. Acestea sunt așezate în recipiente mici, de plastic, iar turiștii se pot servi singuri.

Hotel Secret Paradise, patru stele

Cu toate acestea, întrebarea este cum vor proceda hotelierii în cazul unui număr foarte mare de turiști? Unii dintre ei s-au gândit la soluții precum:

  • mărirea timpului acordat pentru micul-dejun, spre exemplu. În prezent, perioada în care turiștii pot servi micul-dejun este de maximum două ore, între 8.00 și 10.00. Hotelierii intenționează să mărească intervalul cu până la trei ore, între 8.00 și 11.00.
  • servirea meselor pe etaje. Dacă hotelul are trei etaje, spre exemplu, între 8.00 și 9.00, va fi etajul întâi; urmat de etajul al doilea, în intervalul 9.00-10.00, iar turiștii cazați la etajul al treilea vor putea lua micul dejun între 10.00 și 11.00.

Acrotel Hotel, Athena Pallas, cinci stele

Cât despre regulile privind așezarea la masă, ca și la taverne, la aceeași masă pot sta maximum șase persoane sau zece, dacă este vorba despre o familie mai numeroasă. Mesele sunt dispuse la distanță de minimum 1 metru, având maximum șase scaune.

Nu uita și de: FOTO-VIDEO REPORTAJ | Cum arată tavernele din Grecia

De asemenea, hotelierii au ”decorat” mesele cu câte un recipient cu dezinfectant, după cum se poate observa în imaginea de mai sus.

Spre deosebire de România, restaurantele grecești funcționează și la interior, limita admisă fiind de 50% din capacitatea restaurantului. Cei mai mulți turiști, aleg, bineînțeles, terasele, având în vedere gradele ridicate, dar sunt și câțiva cei care se adăpostesc la interior.

Te poate interesa și: HoReCa, oaia neagră a luptei cu noul virus. De ce sunt rezervate autoritățile în fața deschiderii restaurantelor

Acrotel Hotel, Athena Pallas, cinci stele

Nu în cele din urmă, hotelierii, împreună cu autoritățile au stabilit un protocol în cazul în care unul dintre turiști rezultă a avea coronavirus. Prin urmare, sunt hoteluri desemnate de guvernul grec, în care există câte o cameră în care turistul cu pricina va fi izolat. Ulterior, este chemat medicul din regiunea cea mai apropiată hotelului, iar acesta decide care vor fi pașii de urmat, în funcție de starea turistului, devenit pacient. În acest sens, guvernul grec a stabilit că va suporta cheltuielile de spitalizare ale turistului infectat.

Citește și: Vacanțe de peste 1.000 de euro. Mai sunt românii dispuși să plătească mii de euro pentru o vacanță

În prezent, unitățile de cazare din Grecia au un grad de ocupare de maximum 40%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Proprietarii acestora sunt optimiști și consideră că vor recupera pierderile suferite în prima decadă a anului, chiar dacă nu vor avea profit. Cât despre teama de a primi turiști, hotelierii recunosc că există o notă de scepticism de ambele părți (greci vs. turiști), însă respectând normele de protecție, aceștia speră la o reprimare rapidă a virusului.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Citește și
Cele mai scumpe hoteluri de pe litoral, primele rezervate
Setari Cookie-uri